Vragen

de7e6ef4b74011e1a8761231381b4856_6-300x300

Stel hier uw vragen als u wilt :

Advertenties

30 thoughts on “Vragen

  1. Administrator 21 augustus 2015 om 14:02 Reply

    Dit artikel is ergens anders zo online geplaatst. Dit is copy paste om mensen te verwijzen naar de problematiek op scholen tegenwoordig.
    Zo te zien is dit iets dat u tegen de borst stuit.
    Beseft u wel dat er hier een kind uit huis geplaatst is dankzij leerkrachten die willens en wetens de zaak frustreren?
    De afzender is niet zo anoniem als u beweerd, aangezien iedereen Jaimy kent in dit land.
    U begrijpt waarschijnlijk heus waar het over gaat?
    Misschien kunt u uw visie eens weergeven over hoe u er over denkt?

    Ik vind het stuitend dat u dit benoemd als ”ongenoegen” van een ouder die haar kind kwijtraakte dankzij falen van scholen!

    Ik zal het bericht aanpassen… Maar niet van harte

    Like

  2. Henk Bruggenkamp 19 oktober 2015 om 15:57 Reply

    Waar kan ik mijn klacht heen sturen? Wat betreft veilig thuis Drenthe.

    Like

  3. Brenda 4 januari 2016 om 00:44 Reply

    Ik heb een vraag over drang en dwang,ik heb 7 jaar geleden mijn zoon door uhp verloren ,ik kwam mijn afspraken niet na en nam hem mee buiten medeweten van bjz,.
    Nu is 4 jaar geleden mijn ander zoontje geboren en tot heden geen o.t.s,geen enkele zorgmelding ,hij loopt ver vooruit in de ontwikkeling, echter ben ik gaan verhuizen onlangst naar andere gemeente,het huis was nog niet klaar en mijn zoon en ik sliepen op matras op de grond ,bij anonieme melding zagen ze dat ,en werd besloten dat hij enkele weken zou gaan logeren bij familie en ik het huis kon afmaken,nu zijn we 4 maanden verder en ligt er een raport voor Machtiging uhp en ots ,er is nimmer ondersteuning geweest of zorg ,maar omdat ze de uhp van zoon 1 erbij haslen,mijn niet goede gezondheid en het gaan inwonen bij mijn opa ,als rede om haar o.t.s en uithuisplaatsing te verzoeken bij rechtbank .echter is mijn zoontje aan het wegkwijnen van verdriet,en toen ik besloot hem na huis te nemen,stond er zo een paar man die me dwongen hem terugtebrengen, maar mag dat zomaar,ik heb gezag,geen ots en er is nooit over meer dan even logeren gepraat ,,,

    Like

    • Administrator 11 januari 2016 om 18:32 Reply

      Volgens mij mag dit niet zomaar!
      Je hebt toezicht, maar men zal er van alles aan doen om dit te veranderen. Het verdiend helaas ook zo goed.
      Omdat je eerste kind ook is weggehaald zou ik zeker een advocaat inschakelen, die je bij kan staan bij deze hel.
      Iemand die je kan helpen met je rechten en plichten.

      Like

  4. B 25 januari 2016 om 21:41 Reply

    https://jeugdzorgklachten.wordpress.com/2014/08/22/misstanden-van-jeugdzorg-in-nederland-te-schandalig-voor-woorden/

    In bovenstaande bericht worden mensen ook met naam en toe naam genoemd. Graag dit bericht verwijderen. Had graag op een andere manier willen reageren alleen geeft deze site daar geen mogelijkheid toe.
    Erg vervelend dat dit nu via zoekmachines vindbaar is.

    Like

  5. Inna 8 maart 2016 om 16:30 Reply

    Why not create a European site will complaints of parents and grown-up kids (or teens) and make a multiple complaint?
    We all do not have enough money to do it ourselves, but all togetehr we can find comon points we all were victims off:
    1) Presumption of innocence (we parents are treated worse than criminals)
    2) Lies in reports (to make a legal responsibility of making mistakes and lies in reports),
    etc.
    3) Preventive taking off children can not be proven as effective – so cancel it
    4) Legal punishment for taking kids out of the family without judgement
    5) Education of children is parents’right according to their views, religion, etc and not a decision of the state
    6) No judge decision for handicapped kids without an involvement of qualified specialists
    7) Socials workers must not oblige parents and children to change their culture as it is in violation with human rights

    Like

  6. michelle 26 april 2016 om 23:18 Reply

    mijn vraag wat mag een jeugdbeschermer in het drangkader doen? nog geen sprake van ots wel een onderzoek van de raad vd k begonnen . na zelf als moeder een zware periode van depressie [burn out] hulp gezocht . kreeg in plaats van hulp in therapie[gesprekken] medicijnen helaas zeer verslavend dat werd dus ook een probleem . uiteindelijk na een melding waren de eissen van veilig thuis . ik [moeder uit huis] of mijn 2 kinders uhp . de keus was simpel eis om weer terug naar mijn gezin te kunnen waren klinische opname therapie systeemtherapie[vanwege dat mijn man niet weerbaar zou zijn ]belachelijk mijn man heeft als grapje vaak gezegd tegen moeders kun je niet op en nu moeten wij in systeem therapie, ik mocht pas naar huis als ik geen medicijnen meer gebruikte en als ik gezond bevonden werd door mijn behandelend artsen en jeugdbescherming uiteindelijk heb ik 6 mnd opgenomen gezeten .zo ,lang omdat ik zelf zo een angst [echte ptst klachten] dat ik eigenlijk alles wat met jeugdbescherming aan het vermijden was . uiteindelijk na diversen emdr [traumatherapie] durfde ik de confrontatie aan en ik moest sowie met ontslag want ging al vanaf maand 3 goed dus waarom zou ik dat thuis niet kunnen [voor de duidelijkheid heb mijn kinderen altijd goed verzorgd op alle gebieden nooit geslagen ectr ectr zijn eigenlijk vreselijk verwend , gaat ook heel goed met de kinderen op alle gebieden mijn man is zeer verantwoordelijk en stabiel werkt full time en daarnaast zorgt hij voor de kinders . met hulp van grootouders en nso . affijn er kwam een gesprek jb was niet blij wij hadden geen systeemtherapie gehad en wij hadden ons zoontje die niets mankeert en geen moeilijkheden laat zien maar omdat hij wat meegemaakt heb moet hij op een medisch kinderdagverblijf onderzocht worden op emotionele moeilijkheden . en had ik het ongeluk dat ik vanwege dat ik te laat binnen kwam [niet eens mijn eigen schuld degene met wie ik weg was kwam onderweg met pech te staan] maar of ze geloofden me niet of ze waren me harstikke zat immers zat ik daar al 6 maanden en wisten ze niet wat ze met me aanmoesten zoals de artsen zeiden jij bent gegijzeld maar wij ook ,want als we je met ontslag sturen halen ze je kinderen uit huis affijn ik werd 1 week eerder voor mijn ontslag datum naar huis gestuurd vanwege te laat binnen ,en daarom heeft jb nu een melding gedaan bij de raad om een onderzoek dat uiteindelijk tot ots moet lijden . o ja er word in die melding beschreven dat ik met ontslag moest vanwege ernstig grensoverschrijndend gedraag en meerdere officiele waarschuwingen . terwijl er verteld is dat het om te laat komen giing net zo als de waarschuwingen . er word dus flink overdreven in de brief naar de raad ook word vadert als watje afgeschilderd die moet nu in therapie , en de weigering die wij al die tijd volhielden om ons geestelijk gezonde mannetje in therapie te doen . en dan het ergste jb heeft een contactbeperking opgelegd van 4 uurtjes onder begeleiding[onder het mom moeder moet geobserveert worden voor de hulp die ambulant nodig is]bij navragen blijkt daarvan geen sprake .en als dat wel zo zou zijn zou het toch handiger zijn als er meer contact momenten zijn ? daarbij mag ik mijn eigen huis niet in want daar wonen de kinderen dus ik slaap al 2 mnd bij mijn moeder . terwijl ik tijdens mijn opname mijn kinderen volop zag en we ieder weekend leuke dingen deden , en mijn kinderen zo ontzettend blij waren dat ik weer naar hun toe mocht ,[kinderen missen me verschrikkelijk en hebbeb daar echt veel verdriet van ] en of dat nog niet genoeg is mogen ze hun oma [mijn moeder ook niet meer zien] omdat mijn moeder van 70 overspannen is van het feit dat ik 45 jarige vrouw bij haar en haar partner in haar kleine flatje woont oma riep klerewijf dat je er bent je maakt een heel gezin kapot. het gesprek werd direct beeindigd en wij moesten met zijn allen afdruipen .jb wilde het gesprek alleen nog maar doorvoeren met de betrokken hulpverleners . ook mijn schoonouders werden letterlijk weggejaagd [arme mensjes opa een oma zo ook mijn moeder die al die tijd al mantelzorgers zijn in ons gezin] en volgende ochtend een brief aan omaatje met de melding dat ze niet meer welkom was tijdens gesprekken op de scholen van de kinderen en het meest shockerende voor mijn moeder maar vooral voor mijn jonge kindjes mogen ze nu ook oma niet meer zien . kinderen huilen en begrijpen er niets meer van , en elke avond vragen ze me waarom ze mij niet mogen zien en waarom ik niet gewoon naar huis kom , ik weet niet wat ik daarop moet zeggen want de reden dat ik niet naar huis kom is omdat ik ziek ben van de angst dat ze die schatten bij hun vadertje wegtrekken ik heb helaas de you tube filmpjes gezien . en bij mij speelt die angst nu zo erg dat als die ots er straks doorkomt ik me afvraag of het wel verstandig is om terug naar huis te gaan.hoe moet ik mijn kinderen opvoeden en nu mijn dochter die begint te puberen grenzen te stellen met het zwaard van damocles boven mijn hoofd . daarbij ben ik als de dood dat jb [de betreffende medewerkster nu in ons gezin] dat dat ook ons gezinsvoogd word [ als ze nu tegen mij zouden zeggen je krijgt een voogd van een andere instelling zou ik gelijk tekenen om van JB af te zijn . o ja ben nog vergeten dat de reden dat ik me aan alle gestelde eissen en beperkingen hou[terwijl we nog steeds in het drangkader zitten]en niet in het gedwongen kader is dat ik zo vaak bedreigd ben met VOTS en UTS , heb al een denk goede advocaat die bekend is met deze zaken [ dus al mijn hoop is op hem] alleen kan deze man pas wat doen als er straks bij de rechter een ots word aangevraagd [ na het onderzoek] o ja nog voor de duidelijkheid wij hebben ook voorgesteld jb om de tafel om duidelijkheid en een actief plan van aanpak wij zijn namelijk bereid om alle vrijwillig aangeboden hulp te accepteren ] dat word afgewezen vanwege het onderzoek daar wil ze eerst op wachten , systeem therapie word deze maand nog opgestart [ erg eigenlijk mijn man moet weerbaar worden en de regie leren nemen , alsof hij dat niet gedaan heeft de laatste 8 maanden ] maar daarbij ik word afgeschilderd als een heks zo erg dat manlief in therapie moet oefenen om mij de baas te kunnen] allemaal daar een grapje wat hij geloof ik bij ieder geintje over vrouwen zegt moeders is de baas ; dat dit allemaaL maar kan daarbij komt dat ik als ouder al ruimschoots bewezen heb dat ik een goede liefdevolle moeder ben geen eerdere depressie toestanden wij hebben daarbij ook een goed huwlijk geen financiele problemen een gewoon net huis dus geen sprake van vechtscheiding of zware ruzie,s we zijn helaas niet perfect en ik toch wel een klein beetje hoop op de deskundigheid van de raad {en dat ze toch aan waarheidsvinding doen} en dan te bedenken dat jb nu zelf lekker vakantie aan het vieren is en wij hebben gevraagd of de kinderen oma in ieder geval weer mogen zien ook ivm schoolvakantie en geen oppas dat mag niet en we hebben ook geen contactpersoon bij haar afwezigheid gekregen {terwijl ik zo een bedreiging vorm ??????} . mijn vraag is er iemand die mij advies kan geven IK SLAAP GEEN NACHT MEER WAT EEN ONRECHT .buiten dat gaan we nu de 9 ende maand in dat ik niet meer thuis ben . ik dacht dat er in de protocollen toch duidelijk staat dat ze het contact tussen ouders en kinderen hoog in het vaandel hebben staan waarom ben ik als moeder dan nooit meer betrokken in ons gezin ,er is 1 x iemand geweest voorganger van jb [die langs kwam in de kliniek om mij te komen vertellen dat ik absoluut niet naar huis mag ook niet naar de verjaardagen voorstellingen op school ,kerst oud en nieuw . nu net weer pasen en over 3 ween zijn we 12,5 jaar getrouwd maar dat zal ook wel niet mogen een feestje . in welke hel zijn we beland en hoe kan het dat iemand zoveel macht heeft dat die vol zelfvertrouwen op de stoel van de rechter gaat zitten ,want als we het er niet mee eens zijn dan moesten we maar naar de rechter . en dan zegt onze advocaat dat kan pas als er straks een ots word aangevraagd en dat duurt waarschijnlijk nog een paar maanden. ps alle adviezen zijn welkom

    Like

    • Administrator 26 april 2016 om 23:54 Reply

      Een heel verhaal, vermoedelijk kan elke ouder die in aanraking komt met jeugdzorg een lang verhaal schrijven of zelfs wel een boek.

      Termen als PTSS en burn out dankzij jeugdzorg zelf, komt helaas nogal vaak voor. Men weet de ouders nml goed op de zenuwen te werken met hun dreigementen en onredelijke eisen. Moeder uit huis of de kinderen uit huis, het moet niet gekker worden!

      Dat men hierbij geld verdiend aan therapieën wegens belangenverstrengeling bv zou ook nog mogelijk kunnen zijn.
      Natuurlijk legt men op alles wat eventueel fout is, kan zijn, eventueel kan worden, zout. Zij vinden wel een stok om de hond te slaan. Medicatie was hierbij een reden om u om de oren te slaan. Het werkt heel simpel nml bij jeugdzorg, men zoekt wel iets. Maakt niet uit wat.
      Dat het u onzeker (en ook wanhopig) maakt is iets dat in feite logisch is en normaal. U bent menselijk en elk mens zou zo reageren op zulke beledigingen en de behandeling die men onterecht moet ondergaan!
      De behandelende artsen zitten vast ook diep verstrengeld met jeugdzorg?
      Zou mij ook niets verbazen.

      Ivm een drangkader vond ik dit:

      http://www.advokatenkollektief.com/verplichte-jeugdhulp-opleggen-dat-mag-alleen-de-kinderrechter/

      http://www.richtlijnenjeugdhulp.nl/multiprobleemgezinnen/te-zetten-hulp/hulp-onder-drang-en-dwang/

      Jeugdzorg heeft er in feite voor gezorgd dat u gedwongen opgenomen werd waarbij uiteindelijk een diagnose gesteld werd, dat u zou lijden aan PTSS dankzij jeugdzorg. De confrontatie met deze mensen is ronduit stuitend en erg pijnlijk. Dit doen zij blijkbaar bij iedereen opzettelijk.
      Het is een bekende werkwijze nml.

      In feite wordt men emotioneel mishandeld
      http://zieligenarcist.nl/emotionele-mishandeling-strafbaar/
      Maar dat is strafbaar, alleen zal men een instituut als jeugdzorg nooit kunnen aanklagen, ze zijn vogelvrij nml.

      Leest u hiervoor eens deze website:
      http://www.psychologische-manipulatie.nl/technieken-1.html

      En besef wat men u aandoet.
      Dit doen zij bewust.

      Het is een techniek die bekend is uit de vorige eeuw tijdens de oorlog.

      Ze maken uw gezin bewust kapot.
      Dit gebeurd overal totdat de ouders breken en dan hebben zij hun zin.
      Aan waarheidsvinding doen zij niet.

      Dat is gebleken in al die jaren, dat vele ouders in de tang zaten van jeugdzorg. Je komt niet meer van hen af.
      Tenzij je een enorm goede advocaat hebt en sterk blijft.
      Ik raad u dan ook aan om alles op te nemen en te filmen.
      Desnoods stiekem.
      U wordt nu geleefd door jeugdzorg, zij beslissen wat u wel en niet mag en kan doen, en ook al gaat dit over uw eigen kinderen, zij zijn blijkbaar de baas over uw gezin, uw man en u.

      Het is werkelijk schrijnend en te ziek voor woorden wat er nu bij u gaande is.
      Jammer dat men jeugdzorg niet kan aanpakken.
      Kinderen uit huis plaatsen levert hen veel geld op.
      De zieke constructie die bedacht is door een regering. De beloning op kinderen die uit huis geplaatst worden.
      Dat zou gestopt moeten worden maar dat gebeurd helaas nog steeds niet.
      Men zal zien hoe weinig u zou mankeren, als men uw kinderen liever bij u thuis hield, omdat men daar dan bv meer gelden voor zou ontvangen nml.
      Dan zou uw man ook niets mankeren.
      Zo werkt het nu eenmaal.

      U heeft te maken met mensen met een laag iq.
      Besef wel dat in Nederland het standaard iq op 100 zit en van deze mensen misschien net iets hoger, 105?
      Dus als u al wat hoger zit met uw iq moet u tegen hen opboksen, wat u niet gaat winnen overigens.
      Ja en amen zeggen is belangrijk, hen gelijk geven. Ze hebben vaak de pik op mensen die te slim zijn nml.

      U kunt van alles bedenken, wat men zei over uw gezin, uw partner, wat dan ook, u kunt zeggen dat u van alles mankeert het is u aangepraat.
      Een hersenspoeling dankzij jeugdzorg.
      Ik hoop dat er een dag komt dat u dit een beetje achter u zult kunnen laten.

      Veel mensen vluchten ook weg uit dit land na alle dreigementen.
      Omdat er geen andere keuze meer is.

      In de oorlog werkten de domme mensen voor Hitler, hij had dit zo uitgekozen, zij waren de beste werknemers die hij maar kon vinden.
      Totaal overtuigd van zichzelf na een leven vol onzekerheid, want men keek voorheen op hen neer en later waren zij ineens mensen met macht.
      Die persoon zit ook voor u vol zelfvertrouwen leugens te verkondigen bij de rechter.
      U bent inderdaad in de hel beland.
      Ik kan er niets mooiers van maken helaas.

      Maar wat nu?

      Opnames maken is belangrijk, van elk gesprek, elke move van hen, elk telefoongesprek, bewaar alles in mappen, brieven en bewijzen.
      Film hen, opnames alles is uw bewijs.
      Ga desnoods naar een krant, of de tv.

      Persoonlijk zou ik, als ik kleine kinderen had, echt weg gaan uit dit land.
      Als jij verdorie goed voor je kinderen bent en er is niets aan de hand, zijn ze dan gek geworden?
      Moet je dan zomaar accepteren dat zij je kinderen weghalen?
      De ervaring is nu eenmaal dat niemand luistert.
      In maanden moet je zien te overleven met die eeuwige stress of men je kinderen weg zal nemen of niet, ondertussen gaat de terreur door, waarbij men jou en je partner kapot maken en de kinderen erbij.

      Hoe het kan dat er mensen zijn die zoveel macht hebben?
      Leest u de kranten maar i.v.m mensen in de regering die zeer foute dingen deden met jonge kinderen en ermee wegkomen.
      Dat zegt al meer dan genoeg.

      Ik wens u en uw gezin enorm veel sterkte.
      Ik zou willen dat uw advocaat nu al voor u kon opstaan en regelen dat zij uit uw levens verdwijnen.
      Helaas zult u daar nog een flinke tijd mee moeten dealen.
      Met die duivelachtige mensen.

      Gruwelijk, ik word ook boos als ik uw verhaal lees, over zoveel onrecht.
      Maar ook begrijp ik uw intense verdriet spanningen en angsten.

      Ik hoop dat er meer mensen reageren op uw verhaal.
      Dat er mensen zijn die weten hoe je dit kunt oplossen, maar zover ik weet, zijn er maar weinig mensen ontkomen aan de klauwen van jeugdzorg.

      Like

  7. A.93 2 mei 2016 om 16:35 Reply

    Toen ik 7 jaar was was ik uit huis geplaatst door jeugdzorg en ben geplaatst bij mijn opa en oma samen met mijn zusje. Laterna werd mijn Broertje ook uit huis geplaatst door jeugdzorg en ook bij mijn opa en oma geplaatst. Inmiddels ben ik 22 jaar en bijna 23 jaar en sta vanaf 17 en half jarige leeftijd niet meer onder jeugdzorg.

    Mijn vragen zijn, Hoelang blijf je erna bij jeugdzorg in het systeem staan? Mogen zij nu nog steeds in mijn persoonlijke gegevens kijken hoe ik op dit moment er financieel bij sta ook al sta ik al dik 5 jaar niet meer onder jeugdzorg?

    Telkens als die vrouw komt praten bij mijn opa en oma over mijn broertje vergelijkt zij veel met mij en weet ze alles precies te vertellen over mij hoe ik er nu financieel bij sta etc… terwijl ik dus al dik 5 jaar niet meer onder jeugdzorg sta.

    Het lijkt mij raar dat dat nog steeds mag maar ik weet niet precies wat daar de wettelijke regelgeving van is.

    Alvast hartelijk dank voor het lezen.

    Like

    • Administrator 2 mei 2016 om 22:18 Reply

      Dit is een goede vraag.
      Ik heb mij daar ook ooit eens in verdiept voor iemand.
      Er zijn zeker nog bestaande dossiers, omdat het gezin ergens nog onder toezicht staat, zal men vast ook nog jouw gegevens kunnen opvragen.
      Volgens mij kun je vragen om dossiervernietiging. Zeker als alles goed is gegaan. Ik heb ook wel eens gelezen dat jeugdzorg ook bij eventuele kinderen, van inmiddels volwassen kinderen, die door hen onderzocht zijn, ook in de gaten houden. Het vragen om dossiervernietiging is dan best wel belangrijk lijkt me als er valse meldingen zijn gedaan of als zaken goed zijn afgehandeld en blijkt dat er niets aan de hand was.

      ——————————-

      Ik heb dit gevonden aan informatie:

      Gegevens worden bewaard
      Dossiers van de jeugdhulpverlening, jeugdreclassering en het lokale jeugdbeleid worden vanaf het moment waarop de hulpverlening stopt nog tenminste vijftien jaar bewaard. Dat is wettelijk bepaald.

      Indien het kind onder toezicht is gesteld of BJZNH de (voorlopige) voogdij over een kind uitoefent, wordt het dossier bewaard tot het jongste kind van het gezin waartoe het kind dat onder toezicht is gesteld behoort, meerderjarig is geworden. Daarna wordt het dossier op verzoek van het kind (die dan al volwassen is) vernietigd. Indien er niet om vernietiging van het dossier wordt verzocht, wordt het dossier bewaard tot het kind waar het dossier betrekking op heeft 48 jaar oud is.

      Indien er sprake is van een melding bij het Advies en Meldpunt Kindermishandeling bewaart BJZNH het dossier tot het jongste kind uit het gezin meerderjarig is geworden als de gegevens van belang kunnen zijn voor een kinderbeschermingsmaatregel of het beëindigen van een mogelijke situatie van kindermishandeling.

      http://w3.bjznh.nl/ouders/uw-rechten-als-cli_amp_eumlnt/uw-persoonsgegevens

      https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdhulp/vraag-en-antwoord/dossier-jeugdhulp-inzage-kopie-wijzigen-aanvragen

      https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdhulp/vraag-en-antwoord/dossier-jeugdhulp-inzien

      https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/gezondheid/jeugdgezondheidszorg-en-jeugdzorg

      Like

  8. Vandoorne 4 september 2016 om 10:57 Reply

    Beste admin
    Zitten met een serieus delikaat probleem.
    Zal kort proberen uitleggen, mijn schoonzus heeft al verschilende abortussen gedaan , twee kinderen afgestaan en nu haar laaste twee kinderen ook bij de vader gelaten . Dus komen we op vier kinderen zonder dees die verwijderd zijn.Nu komt het is ze weer zwanger van een man die niet bij haar is ? Wie is een raadsel. Mijn vraag is wat kunnen wij als familie daar aan doen , is een ramp voor die kinderen en zei blijft maar kinderen krijgen dat ze weg doet als een stuk vuil . Komt hard aan en weten dat er geen mensen kinderen kunnen krijgen . Die kinderen op ons nemen is geen oplossing , zit ik binnen kort met een huis vol kinderen die niet van ons zijn . Triestig . Graag advies
    Gtz thierry

    Like

    • Administrator 4 september 2016 om 23:09 Reply

      Nu een raadsel is het niet, het kind is ontstaan dankzij een man uiteraard, dat zij niet zegt wie het is, is eigenlijk haar eigen keus.
      Ze is een volwassen mens. Waarom zij verschillende abortussen heeft ondergaan is in feite ook haar eigen beslissing geweest, om welke redenen dan ook.
      En dan kan een ander het daar niet mee eens zijn, je hebt er weinig over te zeggen eigenlijk. Laat zij haar kinderen, de kinderen van uw broer in de steek. Zorgt zij niet voor hen.
      En zorgt uw broer goed voor zijn eigen kinderen.
      U kunt het eens bespreken met jeugdzorg, maar dan haalt u wel veel ellende op uw hals die zich ook tegen u kan keren, als u bv iets zegt dat niet op waarheid berust.
      Aannames zeg maar. Dat zijn geen bewijzen.
      Als u schoonzus kinderen weg laat halen, die bv van uw broer waren, of een andere man, zal er misschien een probleem situatie zijn ontstaan, waardoor zij tot deze keus is gekomen?
      Het lijkt mij toch wel dat er in een medisch dossier aangegeven wordt hoe vaak en wanneer men een abortus ondergaat.

      Al met al zijn dit zaken voor volwassen mensen die een relatie zijn aangegaan en als familie is het moeilijk om daar ook nog eens tussen te zitten.
      U kunt met uw huisarts eens bespreken wat er eventueel mogelijk is. Of het maatschappelijk werk, om eens te vragen wat de mogelijkheden zijn en wat het beste is in dit geval.
      Stel dat uw schoonzus niet goed voor de nieuwe baby zorgt, en het misschien zelfs mishandelt, dan zal men het kind dan ook bij haar weghalen en ergens anders onderbrengen.
      Deze site is gemaakt voor mensen die goed omgaan met hun kinderen en onterecht jeugdzorg op hun dak krijgen.
      Maar zoals in dit geval, is dit wel een situatie waarbij een jeugdzorg zou moeten ingrijpen.
      En iemand verplicht steriliseren gebeurd hier in NL nog niet.
      En dan nog is het dan de vraag of het terecht gebeurd.
      Wie mag daar dan over gaan oordelen.

      U kunt de kinderbescherming eens bellen voor informatie.
      https://www.kinderbescherming.nl/over_de_raad/zorgen_over_een_kind/index.aspx

      Like

  9. Johan 5 september 2016 om 15:42 Reply

    Ik heb een vraag, moet samen veilig en de kinderbescherming nou wel of niet aan waarheidsbevindingen doen?

    Like

  10. Administrator 5 september 2016 om 16:34 Reply

    Ze zouden zeker dit moeten doen, helaas is dit vaak niet het geval.
    Helaas, daardoor komen veel mensen ook in de problemen door deze instanties.
    Men verzint wel iets, een stok om de hond te slaan.
    Maakt niet uit wat, men maakt er een case van en dan staan zij sterk, krijgen ze subsidies e.a. het gaat hierbij niet echt langer om het kind zelf.
    Wat wel zou moeten.

    Een kind is beter af in eigen omgeving met zijn ouders, mits geen mishandelingen plaatsvinden. Maar vreemd genoeg komt jeugdzorg niet zo vaak bij dat soort zaken… vaak bang voor eventuele heftige ouders. Men heeft liever te maken met alleenstaande moeders, of vaders in scheiding. Men heeft een nieuw woord bedacht nml vechtscheidingen. Alsof de meeste mensen in vrede uit elkaar gaan, dus is dit wel logisch dat dit gepaard gaat met ruzies.
    Dus een woord dat vaak gebruikt kan worden in nieuwe cases van deze instanties.
    Oh maar u heeft een vechtscheiding, wij maken ons ernstige zorgen, etc. etc.
    Je zit in een mallemolen, waar je voorlopig niet meer uitkomt.
    Dus liever geen kinderbescherming en jeugdzorg op je dak. Tenzij er echt problemen zijn ergens, maar zoals ik al zei, ze hebben liever de mensen die wat zwakker staan, die kunnen ze beter aan, en manipuleren.

    Daarnaast lijkt het mij ook dat geen enkele ouder zal toegeven zijn kind te mishandelen bv, dus ook daar zit wel een probleem wie doet het nu wel en wie niet?
    Bij scheidingen maken ex partners elkaar vaak slecht bij jeugdzorg, om hun wraak bot te vieren, men raakt hierbij ook de kinderen dat vergeet men dan vaak!
    Dus ook voor jeugdzorg en de kinderbescherming is dit geen simpele taak om te ontdekken wie de waarheid spreekt en wie niet.
    En je hebt jeugdhulp die echt wel goed is hoor, maar je zou de verkeerde treffen?

    Like

  11. SABINE FRANSSEN 16 september 2016 om 12:03 Reply

    Dag ieder die opbokst tegen onrecht wij moeten soms maar eens ons krachten samenbundelen.Wanneer wordt de politieke dame eens aan de kan gezet die mijn mensen geen gehoor heeft gegeven aan alle slachtoffers van seksueel misbruik 49 in dozijn ????Wel ik heb jaren in de omgeving in Maasmechelen een anonieme praatgroep gehad die ik ook gratis en met veel liefde heb gelijdt ik wou mijn dossier opvragen bij het cgg te Maasmechelen er was geen dossier heb moeten knokken voor het iin handen te krijgen wel ik heb het;.alleen niet volledig er ontbreken bepaalde stukken .deze is een politika een leugenaarster.ergens in de maaskant waar een surfplas was wou ze burgemeester worden;het luktehaar niet gooide ze een flesje stuk tegen de muur.bij mij was zeer autoritair de sessies begonnen te laat werden onderbroken een professionele blunder van formaat.ik heb niets kunnen doen omdat ik moest opletten wat ik zei.proficiat deze dame kon mij zeer goed bij de ombudsdienst zei ze dat het niet klopte ???? ik mag het vertellen en als deze dame dan ook nog een manussje is van 12 stielen en 13 ongelukken dan mag dit zeker verteld worden!!! over ptss kan ik zeer duidelijk zijn het is weer een nieuw woord in de psychoschit ;gelijk alles moet deze ook onderverdeeld worden als jullie dit willen ik ben samen met een persoon bezig om dit aan te kaarten geloof niet in die dure therapien ik heb mensen in mijn groep gehad die beneveld waren bij mevr of mhr psychiater;daar loopt ook iets tussen ik heb altijd in eer en geweten gehandeld en in het cgg kan men heel goed stage opdoen .alleen als je pas van school komt is het niet aangewezen om met zwaar getramatiseerde mensen te werken .tegenwoordig is dit veel geld mee te verdienen;ten kosten van de maatschappij.heb dikwijls gevraagd laten we samenwerken daar in limburg !!! maar neen de meeste die op tv komen doen dit soms uit eigen belang ik niet mijn geschrift is niet bepaald goed maar het moet maar eens gezegd worden.

    Like

  12. Renée Prenger 6 oktober 2016 om 14:00 Reply

    Geachte,

    Mijn naam is Renée Prenger en ik maak voor mijn studie journalistiek een blog over jongeren die om welke redenen dan ook tussen wal en schip belanden. Nu maak ik een tv-item over de veranderingen binnen jeugdzorg na invoering van de nieuwe Jeugdwet en ben ik op zoek naar iemand die zijn/haar negatieve ervaringen met jeugdzorg zou willen delen. Of iemand die wat kan vertellen over de misstanden binnen jeugdzorg in het algemeen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik zie i.v.m. deadlines graag zo spoedig mogelijk een antwoord verschijnen.

    Met vriendelijke groet,
    Renée Prenger
    +31 6 34073388

    Like

  13. Jacqueline Bos 19 december 2016 om 02:05 Reply

    ik heb een vraag, als iemand nou vanwege bjz die kinderen wil weg nemen naar belgie komt en je kent daar niemand, waar kan je dan eigenlijk naar toe in belgie??

    Like

  14. Jacqueline Bos 19 december 2016 om 02:11 Reply

    Ik heb namelijk iemand die zsm weg moet met haar kinderen zit nu niet in nl maar in het land waar ze nu verblijft is ze ook niet veilig voor bjz…aanhouding politie enz…

    Like

  15. Jacqueline Bos 19 december 2016 om 02:44 Reply

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een telefoonnummer van iemand met wie zij kontakt ou kunnen hebben om naar belgie te komen….

    Like

  16. Administrator 19 december 2016 om 02:50 Reply

    Misschien weet iemand anders een telefoonnummer, maar wij weten dit niet, helaas.
    Misschien kan men contact opnemen met een kerk oid?

    Like

  17. Claire 1 mei 2017 om 18:01 Reply

    Ik ben op zoek naar cecile van de ven, kan ik haar hier vinden?

    Like

  18. Frans 30 juli 2017 om 13:28 Reply

    ik heb een vraag namelijk:

    Mijn kind is uhp bij me ex omdat het daar niet meer gaat maar het jgb kijkt niet apart naar me ex en naar mij zij doen, als het bij je ex niet meer gaat gaat het bij jou ook niet terwijl ik geen problemen ervaar met m’n kind, ik wil op vakantie met me kind maar het jgb houd het tegen kunnen ze dit zomaar doen zo ja of zo nee waar kan ik dit vinden?

    Like

  19. Pascal 3 oktober 2017 om 09:38 Reply

    Ik ben op zoek naar informatie over de werkwijze van Dr. Drs. L.E.E. Ligthart. In mijn ogen een gevaarlijke man die er geen probleem mee heeft om zaken te verdraaien of ronduit te liegen. Deze man doet ook veel ‘voor’ kinderen.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: