Home

publicatie-aandacht-voor-huiselijk-geweld

Er is veel onrecht in ons land aangaande jeugdzorg.
Daarom deze website.

Voor alle mensen die hiermee te maken hebben of krijgen.
Voor hulp en tips

Want waar vindt men echte hulp?
Waar vindt men die tips?
Wij proberen alles op een rij te zetten voor u!

Heel soms vind u goede jeugdzorg medewerkers maar de kans is helaas klein!
De meesten zijn niet gediend van ouders die een mening hebben, of hun eigen kind goed kennen.
Zij zijn hier de professionals namelijk en u niet uiteraard.
Dus kijk uit wat u bespreekt met een medewerker van bureau jeugdzorg, ze zullen alles verdraaien!
Al uw woorden!
Dit kunt u later teruglezen in een rapport!
-Altijd opvragen
-Werk gewoon mee
– Praat hen naar de mond
-Slijm met hen
-Steek hen duizenden veren in hun behind, dat vinden ze heel fijn
– Wat goed zeg van u
-Geweldig plan!
-Ga niet in discussie
-Wees onderdanig
-Laat je kind afpakken
-Luister naar BJZ
-Doe alles en wring je in allerlei bochten om meer ellende te voorkomen

tumblr_m2df9nvQ8C1qbq46co2_r2_250

NADEEL:

Welke ouder kan dit volhouden?
-Als men zegt je mag geen opnames maken, gewoon doen
Filmmateriaal is bewijs
Geluidsmateriaal is bewijs
Tegen machtsmisbruik

En de kans zit er dan in dat je, je kind kwijt zult raken, maar die kans zat er toch al in(men verdraait uw woorden toch wel):
-Zeker als u alleenstaande ouder bent- het liefst een vrouw
– Als u in een vechtscheiding zit_wie zit dat niet?
-Als u werkeloos bent geworden of bent
-Als u werkt, want het is nooit goed bij BJZ als men maar een reden vindt om een kind te ontvreemden -lees stelen- van de ouders!
-Als u wel eens een drankje drinkt vertel dit maar niet, JGZ zal dit direct vertalen naar zwaar verslaafd
-Blowen nu ja hetzelfde als hier boven

En uiteraard is deze website niet voor ouders die donders goed weten dat ze geen goede ouders zijn!
Bij echte mishandeling en slechte verzorging is er idem noodzaak tot hulp
Maar laat men aub een uithuisplaatsing zien als laatste redmiddel en laat men zorgen
Dat men de kinderen zoveel mogelijk thuis laat wonen
Bij zijn verzorgende ouders

*Laat BJZ zich niet misleiden door valse AMK meldingen
*Laten scholen zich gedragen als volwassen mensen en niet bij kans op slechte naam melding doen richting AMK
*Laat men mensen die een valse melding doen een boete krijgen

jeugdzorg

71 thoughts on “Home

  1. Anoniem 11 september 2014 om 10:02 Reply

    – praat niet teveel over je eigen jeugd
    – als een van je ouders is overleden val je volgens bjz/amk onder de categorie ‘ risicovol’
    -als je zwanger bent val je volgens bjz/amk onder de categorie ‘ risicovol’
    – als je jong moeder bent ( ook al ben je 20+) val je volgens bjz/amk onder de categorie ‘ risicovol’
    – als je niet zo’n goede familieband hebt val je volgens bjz/amk onder de categorie ‘ risicovol’

    En neem aub het gesprek op! Ze verdraaien werkelijk elk woord!!

    Liked by 2 people

  2. Dwalingen 20 februari 2015 om 08:33 Reply

    Lees mijn relaas als Tante en Pleeggezin
    Ik ga jullie als link op mijn blog zetten

    Like

  3. MercyRoberts 24 februari 2015 om 23:50 Reply

    Bij mij hetzelfde, mijn kind is onder de
    jgdzrg bus gegooid door een ex tante die bij bjzg Rotterdam werkt.Gewoon omdat zij zich zorgen maakte, maar haar zorgen zijn op niks gebaseerd geweest, mijn kind is nu al vanaf 28-02-2013 weg, gewoon weg en ik word langs alle kanten vertrapt door de gezinsvoogd en het team en anderen, ik heb niks misdaan en mijn kind ook niet, ik mis hem, maak mij grote zorgen om hem. Wie kan ons helpen?

    Like

    • Administrator 25 februari 2015 om 00:20 Reply

      http://www.uithuisplaatsingkind.nl/
      Misschien kunt u het daar eens proberen. Of deze:
      http://www.advocatenkantoorerkens.nl/

      Uiteraard als je aankomt met een verhaal dat iemand van bjz je kind onder een bus zou hebben gegooid neemt men je al niet meer serieus.
      Dus denk goed na wat je daar zegt, neem de gesprekken altijd op.
      (mobieltje en zeg dit niet)
      De teams etc werken allen samen en kletsen een eind weg met elkaar. Ze verzinnen ter plekke wel eens vreemde dingen die ze dan gezamelijk weer overnemen in de zin van: Het zal dan wel zo zijn, want diegene is een professional met een (zg) goede kijk op de zaken.
      Meestal neemt niemand de moeite om goed te kijken naar een gezinssituatie.
      Soms kennen ze het gezin niet eens en toch oordeelt men.
      Sterkte en hopelijk komt alles goed.

      Like

  4. Elles 22 oktober 2015 om 17:32 Reply

    Als Sam iets overkomt , en met mij , door alle ellende , weten de mensen jullie te vinden , en komen jullie namen , groot en wel op de televisie .
    Wil dat het stopt , veel gezinnen worden in de gaten gehouden , ze worden gestalkt door jullie en de politie , totdat het echt te laat is ,, zoveel al op de tv gezien van de fouten die jullie maken , kan deze er ook nog wel bij
    Ga gvd boeven vangen ,, ga iets nuttigs doen ,, en loop mijn kind niet na , of hij iemand vermoord heeft .

    Maar ja , er moet eerst wat gebeuren voordat jullie , stappen gaan ondernemen ,toch ?
    En ik heb alles voor mijn kinderen over , dus stop er vandaag of morgen nog mee! Dit zegt genoeg , denk over de jeugdzorg , na 5 jaar al gevochten te hebben

    Like

    • Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 22:19 Reply

      Mijn man heeft 3 weken geleden een herseninfarct gehad door de stress die jeugdzorg geeft en hun onmenselijke eisen die ze stellen. Ik ben zelf diabeet. Ieder vorm van spanning zorgt voor ontregelingen van de suiker. Heb in het afgelopen half jaar 12 xxx de ambulance voor de deur gehad omdat ze me bij moesten brengen met een glucose infuus. Maar dat is allemaal niet erg hoor. Dat vinden ze allemaal maar normaal. Ouders zo naar de klote helpen zodat ze idd niet meer in staat zijn voor hun kinderen te zorgen. Zelfs de neuroloog zegt dat het heel goed mogelijk is dat de herseninfarct gekomen is door jeugdzorg

      Like

      • saskia 20 december 2016 om 18:21

        ik heb momenteel ook (onterecht) te maken met jeugdzorg (kind onterecht uit huis geplaatst) Toen dit allemaal ging spelen was ik al diabeet. Nu ben ik haast 3 jaar verder en zit ik nog steeds met jeugdzorg opgescheept (en nog steeds geen contactherstel met mijn kind, die houden ze gewoon bij je weg) Alle spanningen en stress hiermee, hebben er voor gezorgd dat ik nog meer medicijnen heb gekregen voor mijn suiker en ik kreeg te hoge bloeddruk waarvoor nu ook medicijnen en dat allemaal door de situatie. En bedankt!

        Like

  5. tootje 21 november 2015 om 13:35 Reply

    http://www.lokakuunliike.com/october-movement.html

    Is blijkbaar een Europa iets..uitplaatsing business wordt het ook wel genoemd…
    Werkgelegenheid creieren ten koste van het kind..
    uitplaatsingen op ongegronde redenen,wetten zijn veranderd en kinderen worden al schreeuwend en huilend door politie afgevoerd van hun ouders,vaak alleenstaande ouders,of laaggeschoolde,werkeloos,of gewoon anders is al genoeg..
    Traumatish voor de kinderen,en dikke kassa voor de pleeggezinnen en de belastingdienst…

    Na over 10 a 15 jaar zullen we zien..
    Al deze kinderen die dan volwassen zijn,zullen zich keren tegen de huidige maatschappij naast de emotionele schade die ze oplopen door dit soort onrecht mee te moeten maken…

    het is vaak maar een handje vol waar kinderen echte nare dingen meemaken thuis ,niet verzorgd worden,geslagen worden, incest,alcohol drugs misbruik..

    Daarnaast gebeuren boven genoemde dingen ook en vaker dan men denkt ook in de goed verdiendende twee ouder gezinnen,die niet onder de loep genomen worden,niet te spreken over de kinderen die leiden doordat ze altijd alleen zijn omdat beide ouders zo druk met hun cariere zijn..

    Het is vreselijk fout dat op basis van inkomen,of etnische achter grond,of omdat je alleenouder bent,of het nou ten wille of onwil is je dirkt als slechte ouder afgestempeld word…
    wat met de bom moeders van de jaren 70,hun kinderen zijn vrijwel allemaal goed terecht gekomen.
    Om maar een voorbeeld te geven…

    En denk dat enige wat helpt tegen deze teruer van de overheid,is dat de ouders die deze elende is overkomen masaal de straat op te gaan,rouwstoet, hun kinderen legaal ondvoerd,de ene ze dood is een andere ze brood…En mensen pamfletten uit te delen,met hun anonieme maar persoonlijke verhaal…

    Samen sta je sterk…Het kloterige is alleen dat de wetten zijn langzaam maar zeker aangepast en worden dus de ongegronde uitzettingen legaal gemaakt…

    En VPRO mischien kunnen hun een docu lanceren op de nederlandse tv..

    De media werkt vaak ook al niet mee…

    Integendeel media send alleen korte berichten uit hoe arm en zielig kindertjes zijn van alleenstaande ouder,of van ouders met weinig inkomen…

    Positieve media diep ingaand interview van bijv.alleenstaande bijstands moeder die haar kindje gewoon prima heeft weten te begeleiden,ect ect…

    Maar alleen praten is niet genoeg…

    Sucses allemaal en besef julie zijn niet alleen in dit onrecht,hoe meer kun je nog verliezen,dus doe iets..
    samen sta je sterk….

    Liked by 1 persoon

  6. Barry Brand 17 januari 2016 om 09:45 Reply

    Dit is zoals het overkomt een echte dictatuur. En het zijn maffia praktijken van SMS ers….. Degene die mij of mijn kinderen op dit gebied iets aan doen krijgt de rest van zijn of haar leven veel problemen. Ik zal Vurig zijn in mijn voortdurende tegen acties. En ik zal onophoudelijk zelf terreureactie geven. Het zal mijn eigen oorlog zijn tegen die misdaden van de overheid.

    Liked by 1 persoon

  7. Parentavist 13 februari 2016 om 10:43 Reply

    Amk, hoort via hulpverlener met beroepsgeheim, waarom tijdens en na zwangerschap van moeder waarom vader uit beeld is. Mishandeling. Baby 1 jaar eerste zorgmelding. In mijn med dossier stond dat ik ooit drugs in studietijd heb gebruikt. Nav volgde ze mij. Omdat alles goed ging konden ze niets meer. Dossier sluit. Een week later een anonieme melding dat er op vaste dagen harddrugs aan mijn adres wordt gebracht en als dat plaatsvind zou mijn kind buiten in het donker buiten op de stoep op straat zitten. Maanden , maar kentekens of bewijzen hoo maar, gelukkig werd dit door medewerker amk of bjz direct de prullenbak in gegooid. Even is het een paar jaar rustig, omdat de melder, dader dacht dat ik ots had. Politie komt aan de deur ivm klusoverlast, zondag zeven uur bouwvak vakantie. Twee weken later ligt er een brief melding amk dat er bij dat huisbezoek veel cocaine aangetroffen zou zijn, klussers willen onder ede verklaren dat dit niet waar is, bij de politie is hierover bij nader vragen ook niets over bekend, helaas nam kinderrechter dit wel aan. Eis ots, en uhp twee jaar verder woont mijn kind nu bij zijn vader. Circel is rond

    Liked by 1 persoon

  8. Inna 18 februari 2016 om 10:47 Reply

    Our oldest son is handicaped. Local authorities did not provide us with urgent medical and financial help. We wanted to leave to another country for help. Child protection arrived under false reason, asked us to stay and made investigatino – did not check any help he has, made a report taking false data, quickly set report to the judge that we were not even able to give our comments on it as we do not speak Dutch ad that was 28 pages-report. Kids suffer, requested all, including Judge to lave them alone, they sleep badly because of the situatino, we went to doctor for that. in teh report any data about bad work of many organisation were deleted. We were constantly told “to forget about it”.
    Judge did not even listen to the arguments of our lawyer, read only child protection report before the judgement and assigned us a family guardian. On the top she accused us of making angry our neighbors because we asked them to close their car and stop starring us.
    Despite the fact that kids asked only to leave them alone as Child Protection disturb their life judge decided it is not true.
    Our kids are teenagers, they called for Kinderombudsman and other organisations, but Child protection gave us literally 4 working days between their report and judgement.
    So, we are punished being according to the report “exceptionally good parents” and the doctor advised them to ‘cooperate with us to make it productive”.
    Can anybody explain why they did not punish anyone – our son lost 90% of hearing because of them, suffered 7 month of earpain, we did not have any help for long time – and none of those services went punished, but we are.

    Like

  9. sara 13 maart 2016 om 13:42 Reply

    Procedure bijherroeping SKJ is zeer succesvol. Termijn duurt ongeveer 6 maanden, maar bij mij zijn bijna alle gronden gegrond verklaard.
    Owe, en ik heb er ook last van. Ben notabene politicus geweest en basis psycholoog.

    Je moet van goede huize komen om het kind thuis te houden. Je bent kansloos tegen een ots bij relatie beëindiging.

    Like

  10. Elke 11 mei 2016 om 18:02 Reply

    Hier zijn de kinderen uit huis geplaatst door een valse melding van Veilig Thuis. Volgens Veilig Thuis wordt ik dagelijks mishandeld door mijn man, terwijl dit nog nooit is voorgevallen. Wij hebben de afgelopen elf jaar wel twee keer ruzie gehad. En ja, dat is veel…maar hebben andere partners niet eens ruzie ? Mijn ouders willen mijn oudste zoon graag in huis en hebben tegen hem gezegd dat als hij een klacht tegen ons zou indienen, hij bij hen mocht komen wonen. Dat is dus niet gelukt. In de plaats daarvan is mijn zoon geplaatst in crisisopvang en heeft hij drie weken school gemist. Volgens jeugdzorg is school en een goede opleiding geen prioriteit. Hij mag geen contact meer hebben met opa en oma omdat deze hem te veel beïnvloeden.
    Omdat er niets tegen ons te vinden is; mijn zoon werd nooit geslagen of mishandeld en de andere drie kinderen hebben ook gezegd dat dit nooit gebeurd is (alhoewel Veilig Thuis blijkbaar andere verklaringen heeft opgemaakt – zelfs verklaard dat mijn kinderen niet meer thuis wensen te wonen, wat helemaal uit de lucht gegrepen is). Mijn zoon zwemt vijf keer per week. Zijn trainer noch ik hebben ooit blauwe plekken opgemerkt. Ik heb de afgelopen tien jaar één keer een blauwe plek bij hem gezien. En dat is in mijn ogen te weinig om van mishandeling te spreken. Zelf heeft hij nooit willen zeggen hoe hij aan die blauwe plek kwam. Voor jeugdzorg is dit echter genoeg.
    Ik heb een universitair diploma, een goede job, ga zes keer per week met de kinderen naar de trainingen en wedstrijden. Toch vinden ze nu opeens dat ik niet genoeg tijd met de kinderen doorbreng (ik kom gemiddeld aan slechts 40 u per week). Ik zou dat zelf ook liever anders zien, maar met mijn job is dat vrij moeilijk. Nu eist de Raad voor de Kinderbescherming dat ik mijn job opzeg en werkloos wordt. Zo niet, gaat ze alle vier de kinderen laten plaatsen. Toen ik zei dat ik met nul euro per maand niet kan rondkomen, lachte ze me gewoon uit en beweerde zelfs dat andere gezinnen met vier kinderen ook gemakkelijk met één inkomen rondkomen. Nu, bij ons lukt dat niet. Alle vier de kinderen zitten op twee op drie sporten. We gaan graag eens op vakantie en we gaan graag eens uit eten met zijn allen.
    Maar de Raad voor de Kinderbescherming beweert dat dit het enige is wat ik kan veranderen en als ik niets verander, er niets verandert aan de situatie en de kinderen dus uit huis geplaatst worden.
    Jeugdzorg zelf zegt niet dat ik mijn job moet opzeggen of iets moet veranderen. Zij vinden dat ik aan een veiligheidsplan moet werken en daarin benadrukken dat ik in de toekomst ga doen wat ik in het verleden reeds deed (ik mag enkel niet vermelden dat ik dit in het verleden reeds deed).
    Wat wel heel vreemd is, is dat de persoon die ons zou begeleiden met het veiligheidsplan nooit bereikbaar is als ik vragen heb. Mails of telefoons beantwoordt ze niet. Ik stuur deze uiteraard steeds in cc naar mezelf om toch enig bewijs te hebben. Tegen mijn man en mij zegt ze dat we het heel goed doen en dat ze wel ziet dat we op dezelfde lijn zitten. Een half uur later zegt ze dan tegen de Raad voor de Kinderbescherming dat ze net gezien heeft dat we het niet goed doen en nog steeds niet op dezelfde lijn zitten.
    Het is een heel moeilijke situatie waar vooral mijn kinderen de dupe van zijn. Het vreemde is dat niemand in onze omgeving en ook de gezinsvoogd niet, begrijpt hoe wij in deze situatie beland zijn. Alle vier de kinderen hebben hun eigen slaapkamer, redelijk veel luxe, alles wat hun hartje beheerd. De buren vinden dat wij de best opgevoede en meest beleefde kinderen hebben van de omgeving. Drie van mijn vier kinderen zijn de jongste van de klas en hebben een klas mogen overslaan omdat ze begaafd genoeg waren. Ze krijgen veel quality time en inderdaad, misschien te weinig quantity time omdat we nu eenmaal ook nog werken, maar ik ben er zeker van dat ze ons niet willen ruilen met de ouders van de meeste vriendjes en vriendinnetjes.
    Ik weet niet wat ik nog kan doen om mijn kinderen terug te krijgen. Als je de hulpverleners al niet kan vertrouwen…

    Like

  11. Alperen Sütçü 17 mei 2016 om 17:23 Reply

    Ik ben nu zelf 19 en heb ook alles al meegemaakt met de jeugdzorg. Ze dwongen me tot medicatiegebruik, dreigden met uithuisplaatsing als ik niet meewerkte, al onze woorden werden verdraaid, valse verslagen en zo kan ik nog wel even doorgaan.. mijn arme moeder werd er helemaal hopeloos van en haar gezondheid ging ook achteruit door al die stress die zij ons bezorgd hebben. echt verschrikkelijk, ik hoop echt dat ze die arrogante machtsmisbruikers in de jeugdzorg gaan aanpakken! Ik heb niks anders dan slechte herinneringen en zelfs trauma’s door de jeugdzorg, al die voogden, begeleiders en andere nare mensen.

    Like

  12. Rigtje v Gerven 17 mei 2016 om 21:57 Reply

    Geweldig jz halen je kind weg je moet meewerken aan een eigen kracht centrale met familie en vrienden de buren een plan opzetten kosten 4500.00 je voogd werkt maar 3 dagen alle onderzoeken duren minimaal een maand voordat ze tijd hebben en dat jochie van 6 zit nu in een pleeg gezin ze houden zo werk voor alle instanties de ze geloven onwaarheden
    In 5 jaar 5 verschillende voogden wat een organisatie een bedrijf was al lang failliet geweest
    En de leiding gevende zie of hoor je niet

    Like

  13. cissy 10 juni 2016 om 11:55 Reply

    Hallo,
    Ik moet mijn verhaal kwijt en ik ben op zoek naar vaders die hetzelfde probleem hebben (of een ander probleem) met bureau jeugdzorg doetinchem om ook jullie verhaal aan te horen en vooral om zo een rechtzaak tegen bureau jeugdzorg doetinchem en zijn onbekwaamheid aan te spannen! samen staan we sterker dan alleen!
    U kunt mij aan bericht achter laten op mijn postbus: Postbus 512, 7000 AM, Doetinchem.

    Mijn vriend ziet zijn dochter al 7 jaar niet meer, dat komt omdat zijn ex vriendin en bureau jeugdzorg al het contact, suggesties en zelfs de uitspraken van de rechter negeren.
    Ik en mijn vriend lopen tegen een muur aan en ik zou echt niet weten hoe dit nu verder moet.
    Door de incompetentie en het slecht handelen van jeugdzorg Doetinchem, zit mijn vriend al 7 jaar lang thuis en te wachten tot er maar iets gebeurd vanuit hun kant maar ik heb er een zwaar hoofd in. ik zie mijn vriend hier verschrikkelijk onder lijden (al 7 jaar lang), heeft er erg veel verdriet van en hij weet ook niet meer hoe nu verder, en heeft al zo veel geprobeerd.
    Ik kan dit in ieder geval niet langer zo aanzien ik zie mijn vriend wegkwijnen, hij is heel erg depressief en verschrikkelijk verdrietig. Jeugdzorg doetinchem handelt met een grote onbekwaamheid! het is te gek voor woorden en erg onmenselijk hoe er met mijn vriend word omgegaan.

    Hij komt zelf aan met suggesties, om bijvoorbeeld met zijn allen om de tafel te zitten maar dat weigeren jeugdzorg en zijn ex, of een gesprek met zijn ex en voogd samen dat zijn dochter 200 meter verderop zit bij wijs van spreken, alleen al zo dat ze ziet dat ze nergens bang of zenuwachtig voor hoeft te zijn. maar helaas.. wat voor suggesties of ideeen hij mee komt, letterlijk alles word afgeslagen, niet in behandeling genomen en vooral ook niet serieus genomen.
    en zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen wat hij allemaal al heeft gevraagd en aangekaart maar hij word simpelweg niet serieus genomen.
    Ook de voogden die zijn aangewezen(meedere dus), laten nooit wat van zich horen, komen nooit bij hem op bezoek en horen ook nooit zijn kant van het verhaal aan en dat terwijl bjz (doetinchem) je zou moeten helpen, en helpen het contact tussen vader en kind weer op gang te brengen maar in plaats daarvan handelen ze op deze manier..
    Ook zijn moeder van 60 jaar heeft al 7 jaar haar kleinkind niet gezien.. zij heeft ook nooit wat verkeerd gedaan en heeft ook het recht om haar kleinkind te mogen zien maar ook dit word afgewezen. en tot slot heeft mijn vriend ook nog een zoontje die zijn half zusje nog nooit heeft gezien. dit is te belachelijk voor woorden, een schande en vooral onmenselijk!
    Zijn ex plaatst hem neer als een monster en haalt hem door het slijk op alle manieren wat maar kan, en blijkbaar zit het dus zo dat jeugdzorg maar 1 kant van een verhaal hoort en het daar ook bij laat en verder geen enkele moeite doet of neemt om de andere kant van het verhaal te horen, te bellen of uberhaupt langs te gaan bij de vader.
    het is letterlijk onmenselijk wat jeugdzorg mijn vriend heeft aangedaan en nog steeds doet, en dat ook nog voor zo een lange tijd!

    Jeugdzorg zelf en hun voogden houden zich niet aan de afspraken. hij hoort elke maand een schoolwerkje te krijgen, fotootjes of een belletje. maar daar is nooit iets van terecht gekomen.
    Ook heeft hij al aantal keren een rechtzaak gehad en ook een aantal keren gewonnen, hij mag dus officieel van de rechter zijn dochter al een hele tijd zien. maar jeugdzorg en zijn ex houden dit stug tegen.
    Maar ondanks alles, heeft hij alsnog het recht om zijn dochter te zien!
    Daarom ben nu ik dit mailtje aan het schrijven, misschien dat er naar iemand anders wel geluisterd word..
    Dit moet stoppen!!! hij verdient dit niet, en zijn dochter verdient dit ook niet en zou het recht moeten hebben om ook haar echte vader weer te zien!!!

    het zou fijn zijn als iemand hulp zou kunnen bieden…

    Like

    • H-J 6 december 2016 om 10:04 Reply

      Hallo Cissy,

      Je verhaal is heel schokkend maar ook heel herkenbaar. Sinds 2015 is de jeugdzorg een verantwoordelijkheid van de gemeente. Zij zijn verantwoordelijk voor het handelen van de voogdij-instelling. Ik raad je aan om een gesprek aan te vragen met de wethouder die de zorg in zijn pakket te hebben. Ik heb gemerkt dat de gemeente politiek geen enkel idee heeft over wat de misstanden allemaal zijn. Probeer ook eens contact te zoeken met andere partijen in de gemeente die dit punt als speerpunt hebben voor de verkiezingen (SP, PvdA, etc.). Trek ook aan de bel bij de landelijke politiek. Er zijn 2 voorvechters die zaken over dit onderwerp, waaronder waarheidsvinding, aan de kaak stellen zijn mevrouw v/d Burg en Bergkamp. Zij zijn erg actief over de misstanden in de jeugdzorg.

      Blijf vooral klachten indienen bij de Inspectie JGZ en de Ombudsman. Elke keer dat je vriend zijn kind niet ziet en hij dat wel zou moeten volgens de omgangsregeling moet je aangifte doen tegen ‘onttrekking uit het ouderlijke macht’. Dit is namelijk kindermishandeling! Je moet de zaak ‘warm’ houden ondanks dat ze zullen proberen je geen aangifte te laten doen. Het is je recht!

      Ik wens je veel sterkte

      Like

  14. Nicole 13 juli 2016 om 19:11 Reply

    Mijn kinderen worden misbruik, er begin op te lijken dat jeugdzorg jaren geleden als wis sitomen wel heb gezien niks mee gedaan omdat de eerste voogd fout maakte de pleeggezin hoor naar getrokken te worden is niet gebeurd want pleeg vader is zelf in zijn jeugd misbruik ik kopende het aan het gedrag sommige slachtoffers kopieer dader de dwag bij me dochter paard rijden zijn incest was ponyclub zit dader rol jeugdzorg zit gewoon in huis mij. Eigen gevoel de fout in de verleden rol speelt schade vergoeding moeijoenen mijn kinderen en ik de doeper van tegen de overheid is zware strijd ze wis dat dit voor de twee de keer fout zal gaan ons met deze mensen achter gelaten tot het weer fout ging dat is de toekomst voor mij kinderen waar zal het naar toelijden mijn zoon zal ik voor goed kwijt zijn zo weinig respect alles krijg ik de schuld van ze geloven dat vecht al jaren als jeugdzorg iets doofpot wil ben je niks meer, ze stekken meer tijd om de rechter voor de gek houden werkelijk zijn ding doen moeder mag toe kijken op n afstand met gedachten waar lijd hun sitomen heen ben kapot zelf kan ik bijna niet vatten jeugdzorg zo ver zal gaan niet voor stellen kan raar maar waar het gebeurt toch echt deze stijd houd op geef het op dit is mijn waar verhaal jeugdzorg

    Like

  15. Nicole 6 augustus 2016 om 23:16 Reply

    Incest

    nicole van der rijt

    vr 29-7-2016 13:47

    Aan:

    d.samsom@tweedekamer.nl;

    Evernote

    Hai ik heb delexi hoop dat u mijn verhaal begrijp altijd dat schrijven ik zie mijn kinderen nu twee jaar niet dat er veel dingen niet kloppen wis was n puinhoop in mijn hoofd kon niet goed verwoorden hier voor lig n geschiedenis er lig n verhaal eerste keer dacht dat het aan mij lag ik was kapot is ook niet raar dat leven onmogelijk werd gemaakt alles word je mis gunt eerst gezin voogd voor het eerst op bezoek kwam trok mijn zoontje van 6 zijn broek naar beneden voogd scheidslijk word hij misbruik begon te vertellen met andere half jaar repelen gedrag zelf had ik geen omschakeling vertellen gewoon in mijn eigen woorden op eens ging allle vingers naar mij ik kon niet zorgen en mijn perking had niks mee gekregen van thuis dus makkelijk naar te wijzen iemand wie ze niet verwoorden kan voogd gaf me de stempel dat ze vergeten is om pleeggezin naar te trekken opa en oma want bij politie is geschiedenis van opa wel bekend niet gebeurd dus terwel kinderen vermoedelijk sitom misbruik als ik toen die tijd onverwachte hulp krijg was alles in jaar kwijt geweest rechter heeft ook uitgesproken eerste voogd niet nortaal was kinderen naar ggz moesten bevel nieuwe voogd kreeg geen enkele mee de werking had zelf zweet op de rug staan de hulpverlening bedreigd wonderbaarlijk dat daar niet naar gekijken is ik heb keihard gewerkt zelf standing ernstig wat ik in jaren gewonnen heb kinderen thuis geplaatst moest wel om de weekend want ze hadden daar gewoon opeens andere voogd zwanger vrouw ziek zwak misselijk zeven maanden geen elke mogelijk heid contact jeugdzorg te krijgen vlak voor de zitting waren ze er weer dat rechter zeg nu ook niet meer nodig volgens mij wilde ze van deze zaak af lieten ons achter met deze mensen ze moet geweten heb zo niet leven kan voor twee jeugdzorg inschakelt met deze mensen niet te leven val dat is de grote fout wat ik maakt jeugdzorg is hoofd dader gokte op de zwakste liever fout in de doofpot mag mijn kinderen nu twee jaar niet zien want ze mogen mij niet leuk vinden jeugdzorg vraag bezag beëindig aan hun wil net zo hard van mij af groot uoders en vader meerde hulpverlening vroeger gaf aan dat vader persoonlijkheid test moest doen werd nooit naar geluisterd ben er nu achter dat hij narist is ook stiom voor komt slachtoffers misbruik jongens uit schaamte vaak mee de graf in neem bang is net zo medeplichtig is niet in heb gegrepen verleden en heden sitomen er van waarom kijk jeugdzorg daar niet naar waarom leggen zij mij niet uit van sitomen mijn dochter zat even in ambiq instelling sanne tharpie had ik aan de lijn vertel haar dat er fout word gemaakt sanne ging door gond zeg tegen mij het spijt me dat het zo loop ging liesberth voogd mail sturen op de hoogte stellen marijke ook van ambiq ik vertelde ze zeg het is toch duidelijk snap liesberth voogd niet dat niet in grijp nu moet ambiq mond houden mr tegen de overheid is zware oneerlijke strijd mijn kinderen en ik zijn niet meer dan piontjes voor hun ze houden elkaar allemaal de hond boven hoofd negens te recht jeugdzorg misbruik hun matig positie omdat hun overheid is mag dat er is genoeg afgenomen kom nooit meer terug liter blijft dit had nooit zolang hoeven te duren ons laten lijden ze steken meer tijd in papieren de rechter de gek aan steken werk kinderen te helpen de kinderen hebben hulp nodig sturing veel liefde misschien anders in het leven staan misschien kans is om mama mogen zijn terug denk zijn deze kinderen nooit van mij geweest als moeder kan je niet harde falen dat je het niet zag we werden al drie kapot gemaakt was niet nodig geweest jeugdzorg in had gegrijpen dit gaat negens over is niet zo als het hoort vraag smeek u om mij te helpen kinderen staan onder dwang geherstspoeld iemand moet jeugdzorg op de mat roepen hun naam niet aan wil branden schade vergoeding moeilioenen aan zit dat er mensen van jeugdzorg gestraft zal worden is het toegestaan over de rug van mijn kinderen en mij waar lijd het naar toekomst voor kinderen naar toe of mijn kleine kinderen gaat het door wie zal het zeggen mr is echt niet normaal niet te vatten jeugdzorg zo ver gaat het is wel waar ze mogen niet meer van ons afnemen groot uoders hebben hun eigen kinderen al mee weg gekomen het heeft nu lang genoeg geduurd mijn nr 0611304813 ik kan u rapport verleden heden laten zien ik heb alles help ons ookal zijn wij maar simpel burger wel met gevoel moet nu stoppen herstellen dat hebben we wel verdient als het over rechtvaardigheid gaat is dit wel op zijn plaats hoor heel graag van u gr nicole 

    Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

    Like

  16. Iemand die het onrecht bewijzen gaat 9 augustus 2016 om 01:46 Reply

    Een verantwoordelijke moeder zomaar haar kind uitgeplaatst wordt door de Raad en CJG alleen omdat het met de vader (ex) niet goed en hij de kinderen overal tussen zet/gebruikt voor dus over de rug van mijn kinderen. Heeft de oudste van Januari al helemaal geen Nieuwe Kleding, schoenen of wat dan ook gehad!! Vraag ik al 4mnd lang aan elke hulpverlener omdat na te vragen/uit te zoeken. Maar wordt als wat ik als eerlijke verantwoordelijke jonge moeder van 2 zonen (1 van 14jr en 1 van 6mnd) echt totaal niet gelooft maar de onverantwoordelijke verslaafde vader die in een paar mnd al meer als €3000,- heeft uitgegeven maar niet aan zoonlief alles doen,maken en zeggen wordt die nog gelooft ook en wanneer zoon lief van 6mnd bij vader is en ik in een andere plaats was!! Heeft hij de vader gewoon de lieve mooie tevreden kleine jongen min of meer achter mijn rug om uit huis laat plaatsen alleen uit wraak en jaloezie omdat ik het toch wel weer zo goed aankan en hij niet!!

    LEKKER RECHTVAARDIG,KRIJG IK DE SCHULD DAT HET NIET GOED ZOU GAAN met mijn kinderen ALLEEN OMDAT EX DAT ZEGT EN IK DUS FIKS TEGEN GAS GEEF EN MET ALS GEVOLG DAT IK MET VOLLEDIG GEZAG NU WEER MET MIJM RUG TEGEN DE MUUR BEN GEDRUKT. KAN K NIKS ANDERS DAN AFWACHTEN EN HIJ DW VADER DE OUDSTE WEL GEZIEN EN GESPROKEN MAAR MAG IK GEEN VAN MIJN 2 ZONEN EEN WEEK LANG NIET ZIEN OF SPREKEN.

    EEN VERSLAAFDE OUDER HEEFT GEEN RECHT OP ZIJN KINDEREN AL HELEMAAL NIET ALS DIE S’MORGENS VOOR 12EN ZIJN BED NIET EENS KAN UITKOMEN MAAR WORDT HEM WEL DE HAND BOVEN HET HOOFD HET GEHOUDEN ZOGENAAMD HANDELD ALLES EN IEDEREEN UIT EN VOOR HET BELANG VAN DE KINDEREN BEHALVE DE MOEDER DIE WEL 9JR LANG ER ALLEEN VOOR HEEFT GESTAAN MET HAAR ZOON NU 14 EN BEN IK 2WKN BEVALLEN VAN DE 2DE OOK WEER MET KEIZERSNEDE WORDT IK ZONDER ECHTE REDEN NA 16JR KEIHARD EM IJSKOUD AAN DE KANT GEZET. ZEG IK AL VANAF OKTOBER 2015 DAT DIT ZOU GAAN GEBEUREN MAAR MOEST IK NIET ZO ACHTERDOCHTIG ZIJN WANT ZOU DIE NOOIT ZO DOEN EM ZIE HIER NU HET RESULTAAT BEN IK ONTERECHT TIJDELIJK MIJN KINDEREN KWIJT KOMT ER EEN VOTS MET DANK AAN EEN ONEERLIJKE VERSLAAFDE ALLES VOORLIEGENDE VADER.

    UITEINDELIJK HET WACHTEN WAARD WANT IK WEET DAT IK NIKS TE VREZEN HEB ZAL ALLES TOESTAAN MAAR ZONDER ECHTE BEWIJZEN IK BINNEN 2WKN MIJN KINDEREN WEER GA THUIS KRIJGEN.

    LAAT MIJN EM MIJN KIMDERS LEVEN NIET KAPOT MAKEM DOOR AL DIE ZOGENAAMDE HULPVERLEEN INSTELLINGEN VOOR GEZINNEN!!

    Like

  17. Nico Callewaert 16 augustus 2016 om 23:01 Reply

    Een bende gangsters zijn het. De persoon die ze hier langs sturen heeft zelfs niet eens kinderen. Wat weet zij daar van. Ze is hier 1 keer geweest en wist al onmiddellijk een beeld te vormen hoe alles hier zat. Na 1 keer, en zo overtuigd was ze. Het is allemaal begonnen met het CLB, dat stomme CLB, omdat m’n zoon leerproblemen en gedragsproblemen had op school door ASS. De dienst jeugdzorg bestaat uit een reeks klojo’s maar het is hier zeker het vermelden waard dat het niveau idioot bij het CLB al niet veel beter is. Zonder iets te zeggen hebben die de dienst jeugdzorg ingelicht.

    Die arrogante tante van jeugdzorg boorde ons direct de grond in: jullie huwelijk werkt niet goed, dus slechte sfeer voor de kinderen. Scheiden of kinderen worden geplaatst. Die bitch wil dus dat ik ons huis te koop zet en onder gans het gezin hier een bom leg. Is dat hulpverlening?? Ze zou beter een serieuze job zoeken inplaats van te teren op het geld van de belastingbetaler.

    En het CLB kaderde het toch zo mooi in. “Hulpverlening aan huis”, “mensen die eens komen meekijken in het gezin wat er zou beter kunnen gaan”. Jaja, CLB, bedankt hoor, mijn mond viel bijna letterlijk open toen ik die “hulpverleenster” hier aan het “werk” zag. Heb dan na haar eerste bezoek een mailtje gestuurd naar die van het CLB. En dan was het van “oei, dat was de bedoeling niet”, en “oei, moet een misverstand zijn, want je bent een goeie papa”, en “oei, kan niet de bedoeling zijn om druk op je uit te oefenen”, en oei, oei, oei…. ik hoorde niks anders. Moesten ze in elk huwelijk die niet goed loopt de kinderen laten plaatsen, dan zouden er meer kinderen zitten in instellingen dan thuis.

    En ja, zoals deze site het vermeld. Je mag wel je mening zeggen, maar ze doet niks terzake. Ze zijn almachtig en weten alles beter. Je wordt constant de grond in geboord. Verleden week heeft ze een uur lang niks anders gedan dan op een heel arrogante manier te zitten aandringen op een scheiding. En dan zit je daar samen aan tafel. Gans die historie heb ik te danken aan dat CLB. 1 les heb ik geleerd, als er problemen zijn, los ze zelf op en betrek er geen overheidsdiensten bij, zoals CLB, jeugdzorg en dergelijke want vooraleer je het weet wordt gans de situatie uitgesmeerd en uitvergroot.

    Like

  18. iduna 13 september 2016 om 06:59 Reply

    hai een vraag.
    wat kan je doen als je vals beschuldigd bent voor lichte verstandelijke gehandicapt. terwijl ik gewoon een doodnormale moeder ben zonder syndroom, of licht verstandelijke beperking. en mijn kinderen daardoor uhp geplaatst zijn en ik gevooroordeeldt ben in een negatieve zin plus negatieve rapportages van JGZ over mij en nog eens extra er op in gaan en het beeld schets over mij. wat kan je daar aan doen zonder gezag.

    Like

    • Rigtje 13 september 2016 om 07:19 Reply

      sterke aan allemaal die te maken heeft met JZ, ons kleinkind is na 3 maanden weer teruggeplaatst, nu goed opletten dat we alles goed doen wat JZ van ons verwacht.

      Like

      • Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 22:10

        Helaas is het vaak zo dat als je alles doet wat ze zeggen en van je verlangen dat dat toch niet goed genoeg is. Ze blijven nieuwe eisen verzinnen

        Like

    • H-J 6 december 2016 om 10:16 Reply

      Beste Iduna,

      Als er ‘iets’ met je zou zijn dan moet dat bewezen worden door een daarvoor geschikt persoon. Een voogd kan dat niet aangezien zij geen psycholoog is. De voogd moet jou ‘probleem’ kunnen aantonen middels een rapport na het doen van een onderzoek. Ik zou naar de huisarts gaan en jou verhaal uitleggen. Deze kan je doorverwijzen naar een specialist die jou kan onderzoeken. Neem de stukken waarin de voogd dit stelt mee en laat dit lezen aan je arts. Geef deze informatie niet af aan diegene die daarna het onderzoek zal moeten gaan doen om zo de objectiviteit te waarborgen.

      Indien er blijkt dat er niets aan de hand is ga je hiermee naar de rechtbank. Deponeer je verhaal ook bij de Inspectie JGZ en de ombudsman. Indien je hulp wilt hebben met het opstellen van brieven of ook advies wilt dan kun je terecht bij het AKJ. Dit is een onafhankelijk vertrouwensorgaan in Nederland.

      Ik hoop dat je hier iets mee kan en wens je veel succes.

      Like

  19. m.sijmons 9 oktober 2016 om 12:55 Reply

    Mijn kleinkinderen , die wij al vanaf hun 8e maand in huis hadden, ze zijn nu ruim 7 zijn van de 1 op de andere dag bij ons weg gehaald zonder eerst (ikwerd terwijkl ik met ze bij zwemles was gebeld dat ze na zwemles voor de deur zouden staan en ze mee zouden nemen, gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen en heb ze zelf naar mijn dochter gebracht)overleg omdat mijn man een telefonisch conflict had met de pleegzorgbegeleider, die telefonisch vaststelde dat hjij had gedronken omdat hij langzaam sprak volgens haar( hij had zijn kunstgebit niet in omdat het niet lekker zat) , Voogd ( nummer 7 in 6 en een half jaar tijd ) die net aangesteld was trekt haar conclusie nadat zij een keer op een reganachtige ochtend op de camping op bezoek was bij ons , mijn man even uitviel naar 1 van de jongens omdat hij de hond pijn deed, mij man is agressief vind zij , ze denkjt dat hij zich heel erg heeeft ingehouden en zegt niet te geloven dat hij het leuk heetf met de jongens en ze heel liefdevol opvoed.Wij staan machteloos.wij worden niet serieus genomen, niet gelooft,Mij word verweten dat ik teveel werk, ik ben kostwinner en dat is al vanaf het begin bekend, ik zou niet open zijn , ik moest kiezen tussen mijn huwelijk en de kinderen, mocht dan de kinderen alleen oopvoeden maar wel 2 mensen in ijn omgeving aanwijzen die het zouden gaan melden als mijn man over de vloer zou komen, lees slapen want hij zou wel op visite mogen komen.Wij zijn hier kapot van, wij hebben de jongens met veel liefde opgevangen en opgevoed alsof het onze eigen kinedren zijn, zij zijn gek op ons.Ik mag ze wel zien, mijn man niet.Als ik ze zie vragen ze “oma, wanneer mogen we weer bij jou?Het duurt zolang. We moegen niet vertellen dat ze niet meer bij ons mogen wonen.Hoe gaan we in dit land met mensen en kinedren om? Dat noemt zich jeugd en kinderbeschermers.Voor onze jongens zijn wij hun vader en moeder, ziij weten n iet beter dan dat zij hier wonen, bij ons is hun thuiis.Mijn dochter is mama, daar hebben ze gelukkig een goede band mee, ze hebben het fijn bij haar, zeggen ze maar ze verlangen ook naar huis.Mijn dochter heeft gezegt dat zij met deze voogd een ingang zag om de jongens terug te krijgen, het is altijd onze bedoeling geweest dat ze weer naar haar zoudeb gaan als de tijd rijp was, maar niet zo abrupt.Zij heeft nog geen eigen woonruimte, woont met 3 kinedren in bijhaar vader die dat eigenlijk niet wil……..wij voelen ons zo machteloos.

    Like

    • Sijmons 14 november 2016 om 18:59 Reply

      En sinds de kinderen bij mijn dochter zijn , is zij afstandelijk naar mij toe , doet er alles aan om mij te weren . haar vader , mijn ex man , heeft in de eerste week al aan gegeven dat hij liever niet wil dat ik daar nog kom . Daardoor kon ik ook niet op de verjaardag van mijn jongste kleinzoon komen De voogd heeft toen een omgangsregeling met ons afgesproken en daarin ook aangegeven dat het niet de bedoeling is dat de overdracht van de jongens bij de deur plaats vind . Dat ging tot vandaag goed . Ik bracht mijn kleinzoon terug en keek met de jongste nog even naar de kanootjes die hij gekregen had . Mij ex man kwam met een boos hoofd uit de keuken en zei heftig dat ik weg moest gaan waar de kinderen bij waren . Mijn dochter ging daarin mee en zette mevletrerlijjk de deur uit . Ik begrijp niet waarom dit allemaal gebeurt . Win zijn al 9 jaar uit elkaar en ik kwam altijd voor mijn dochter , bracht elke 2 weken haar kinderen . Er was nooit iets aan de hand

      Like

  20. Anke de wert 12 oktober 2016 om 13:30 Reply

    Jeugdzorg luistert niet, verdraaid woorden. En zien alleen negatieve dingen.
    Nemen alles aan wat ze horen van iemand en nemen beslissingen zonder met de ouders te hebben gepraat.
    Zeggen dat ze het kind het belangrijkste vinden, maar er word niet geluisterd naar het kind.
    Nooit iets gebeurt thuis, en naar aanleiding van een verhaaltje willen ze het kind uit huis plaatsen.

    Like

    • Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 22:07 Reply

      Buiten dat ze alles verdraaien hebben ze ook geen interesse in de bewijzen dat dingen thuis een stuk beter gaan.
      Ze doen ook niet aan waarheidsvinding.
      En een advocaat die ik laatst sprak vertelde mij dat de rapporten die jeugdzorg naar de rechtbank stuurt voor 30%gebaseerd is op waarheid, 70% wordt erbij verzonnen zodat zij een goed verhaal hebben naar de rechter

      Like

  21. Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 09:35 Reply

    Mij is verteld dat jeugdzorg niet aan waarheidsvinding doet.. Ze hebben zelfs toegegeven dat ze wel met een goed verhaal bij hun leidinggevende aan moeten komen. Dat hoeft dus duidelijk niet de waarheid te zijn . Ook zijn ze totaal niet geïnteresseerd in bewijzen die ik heb dat het gewoon goed gaat.

    Like

  22. Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 21:58 Reply

    Weet iemand toevallig of jeugdzorg contact met mijn familie mag opnemen om over mij (de moeder) informatie in te winnen. Ze hebben m’n moeder, oma dus, gebeld zonder mij daar over in te lichten. Ze zijn zelfs zo ver gegaan dat ze mijn vader in Amerika hebben gebeld. Ik zie de man hoog uit 1x per jaar!!!
    Volgens mij mag dat dus niet

    Like

    • H-J 6 december 2016 om 10:32 Reply

      Beste Nathalie,

      Dit mag volgens mij wel. Wel zijn zij ‘informant’ en moet hun verhaal wel op papier bevestigen. Jij zal daarvan wel een afschrift moeten krijgen. Alles zal op schrift in het dossier moeten staan en die kan je opvragen.

      Ik ben geen jurist maar nu helaas ervaringsdeskundige geworden. Voor de juistheid van hetgeen ik stel kun je contact opnemen met de Inspectie JGZ en de Kinderombudsman. Ook kun je hulp en advies krijgen van het AKJ. Zij zijn een onafhankelijk vertrouwensinstantie in Nederland.

      Ik wens je veel succes

      Like

  23. Nathalie de Bilt 13 oktober 2016 om 22:01 Reply

    Moet je een chronisch zieke moeder zijn . Nou dan heb je bijna een misdaad gepleegd omdat je toch moeder bent geworden en eigenlijk eisen ze nu dat ik beter wordt. Ben al 37 diabeet dus beter worden zit er niet in

    Like

    • H-J 6 december 2016 om 10:40 Reply

      Beste Nathalie,

      Ze zullen alles zoeken om hun plan uit te voeren. Je kan bij de huisarts vragen of het hebben van diabetisch een medische reden is om een kind niet te kunnen opvoeden. Indien de voogd dit namelijk stelt dan zal dit binnen de medische wereld bekend moeten zijn.

      Een advies van mij: Neem ALLE gesprekken op met de voogd of andere instanties. JE hebt hiervoor gratis apps en je kunt ook een mp3 recorder aanschaffen om alle gesprekken ongemerkt op te kunnen nemen. Let wel ONGEMERKT! Je bent volgens de Nederlandse wet niet verplicht om dit te melden ondanks dat de instelling daar anders over denkt. Communiceer zo veel mogelijk via de e-mail vanwege de rechtsgeldigheid en het bespaard je veel werk om de gesprekken uit te werken.

      Like

  24. Yvonne Kemp 27 oktober 2016 om 18:22 Reply

    Helemaal mee eens

    Like

  25. johannnn 10 november 2016 om 23:00 Reply

    jeugdzorg is zeer slecht en liegen alles aan elkaar alleen om hun baantje te houden je bedreigd ze 1x en de voogden zijn vertrokken er komt een dag dan moet ik het zelf maar uitvoeren hoe langer ze mij gek maken en mij voor leugenaar neer zetten hoe eerder de bom barst zo oneens de dag die breekt een keer aan dat er iemand 1 van jeugdzorg vermoord en dan is het allemaal te laat voor je kinderen doe je alles

    Like

  26. Lars 14 november 2016 om 22:24 Reply

    Ik las op deze website een goede tip.
    Nml. schrijf goed Nederlands, ik zie hier zoveel ernstige fouten voorbij komen, als ik bij jeugdzorg zou werken en dit zou doornemen in een dossier, ik ook meteen al een vooroordeel zou hebben. A.U.B mensen let op de manier waarop je schrijft.

    Like

  27. Sharon 9 december 2016 om 20:13 Reply

    Ik heb als alleenstaande moeder van 3 kinderen de nachtmerries van bjz welkom geheten door aan te melden voor hulp. In plaats van hulp te krijgen ben ik verwikkeld geraakt in een eindeloze strijd met bjz. Ik moet mijzelf wegcijferen, er is geen ruimte voor eigen inbreng, dwangmethodes tot uithuisplaatsingen van de kinderen heb ik moeten doorstaan. Deze site geeft mij weer hoop om voor mijzelf als alleenstaande moeder op te komen.

    Like

  28. nicole 16 januari 2017 om 16:41 Reply

    Maffia Praktijken binnen de jeugd zorg
    In plaats van helpen, helpt men kind(eren) ouders gezinnen de vernieling in!
    Men werkt niet met elkaar samen. Spreekt elkaar niet aan.
    Fouten maken mag, zijn ze tegen beschermd en liegen mogen ze bovendien bij voorbaat,
    als alles maar onder het tapijt geschoven kan worden en het lijkt alsof het nooit de schuld is van de instantie of school.

    Binnen de jeugdzorg heerst: Gebrek aan professionaliteit, gebrek aan deskundigheid, gebrek aan levenservaring, gebrek aan zelfreflectie, ernstig gebrek
    aan empathie, gebrek aan feiten, gebrek aan juiste verslaglegging, gebrek aan hulpverlenen op professionele basis werkzaam voor kind(eren) ouders gezinnen, gebrek aan fatsoen

    Tot overmaat van ramp werkt men vanuit een bron van leugens, insinuaties, verkeerde verslaglegging welke zonder goedkeuring ouders/kind (vanaf 12 jr.) doorstuurt naar derden, valse meldingen veilig thuis en valse meldingen bij de kinderbescherming, schuld bij ouders leggen ten onrechte terwijl ouders slachtoffer zijn van de bureaucratie leugens fouten falen missers onkunde onwetendheid machtsmisbruik want fouten worden onder tapijt geschoven en de schuld en het falen van en door instanties worden zoals het hun uitkomt verdraait naar ouders kinderen gezinnen via leugens met alle gevolgen van dien, klachten indienen heeft geen effect, geen meerwaarde want de slager keurt zijn eigen vlees, en men is bevoorrecht kennelijk in dit vak zoals wetenschappelijk blijkt aangetoond omdat men beschermd wordt door de wetgeving. Etc.

    Het is de maffia binnen de hulpverlening ten top!

    Met alle schadelijke gevolgen van dien tot aan onterechte uit-huis-plaatsingen, OTS of RM als ingrijpende maatregel tot overmaat van ramp met ernstige schadelijke gevolgen voor kind(eren) ouders gezinnen en hun toekomst!

    Mensen vluchten het land uit omdat ze anders zelf zouden kunnen doordraaien door alle schade, mishandelingen, trauma’s, karaktermoorden, stress, verdriet, onrecht en als dat zou gebeuren want het zijn allemaal oersterke ouders kinderen gezinnen waar het hier om gaat die veel te veel moeten behappen.

    Er gaan miljarden in omloop binnen de jeugd zorg
    Waar men geld ruikt gaat het mis!

    Ik sta op voor al deze slachtoffers en lezen zullen ze mij!

    In de politiek, in de kranten, en wellicht ook nog eens op TV.
    Ik laat net als jullie en met jullie onze stem klinken!

    Dit moet stoppen, per direct!

    Op naar juiste verslaglegging, professionals met het hart op de juiste plek,
    fatsoen, respect en rechtvaardigheid voor kind(eren) ouders gezinnen!
    En zij zijn er ook, die professionals, en zij mogen blijven!
    Maar diegenen die hun functie/positie als hulpverlener misbruiken ten koste van
    kind(eren) ouders gezinnen alles in eigen belang, mogen wat mij betreft per direct
    uit hun functie worden gezet!

    Op naar een gezonde professionele oprechte cultuur binnen de jeugd zorg/hulpverlening!

    Veel kracht en sterkte voor jullie allen!

    Met vriendelijke groet,

    Nicole

    Liked by 1 persoon

    • hjoussoren 17 januari 2017 om 07:51 Reply

      Beste Nicole,

      Ik werd stil van je betoog. Mijn ervaring met Jeugdzorg (Regiecentrum Bescherming ….) is precies zoals je beschrijft. Ondertussen heb ik een heel dossier met aantoonbare leugens. manipulaties, etc. Het dossier is mij bewust 4 maanden achter gehouden ondanks 5 verzoeken van mij, 2 verzoeken van mijn advocaat en waarvan stukken standaard overlegd hadden moeten worden bij de rechtbank. Na 4 maanden heb ik ze ‘ineens’ gekregen. Dit nadat de ‘sluitingsdatum’ voor het indienen van stukken bij het tuchtcollege (SKJeugd) net was verstreken. … Toeval? …. In het dossier staan schokkende zaken waaronder een zelf verzonnen risico analyse die …. toevallig …. na het plan van aanpak!?! kwam die mij eveneens nooit verstrekt is en waaraan ik dus nooit had kunnen voldoen. Dit alles kan ik nu met het dossier aantonen.

      Leugens (ook in de rechtbank), bedrog, manipulatie, machtsmisbruik, verzinsels etc.

      Het grootste probleem is dat de rechters in Nederland (mijn ervaring) niets toetsen wat de gezinsvoogd stelt (ze voert alleen mondeling haar ‘advies’). De gezinsvoogd komt bij het niet indienen van verplichte stukken weg met “geen tijd”! Als ik dan stukken wil inleveren waaruit blijkt dat er gelogen is geeft de rechtbank niet thuis. Dat is tegen de procedure!

      Het is allemaal heel erg bizar om te moeten meemaken.

      Ik deel jou stelling: “Dit moet stoppen, per direct!”

      Als ik hierin een aandeel kan leveren zal ik dat doen!

      Met vriendelijke groet,
      Hendrik-Jan

      Like

    • Rigtje 17 januari 2017 om 09:14 Reply

      ook ik deel jou stelling dit moet stoppen per direct.
      ook ik en familie geen goede ervaring met jz
      wens iedereen die ermee te maken heeft veel sterkte toe

      Like

  29. nicole 23 januari 2017 om 20:09 Reply

    Hallo allen, ik lees jullie berichten maar kan ze nog niet liken. (ik dien nog een account aan te maken vermoed ik, ik check) dank voor jullie reacties en we gaan ervoor een zelfde goed belangrijk haalbaar voorop gesteld doel in het belang van kind(eren) ouders gezinnen!

    Verder ben ik intensief bezig met brandbrieven t.a.v. de politiek e.a. overheidsbronnen…en in contact met de Media…..het is een actueel punt dat steeds transparanter wordt voor ons land, voor politici…en uiteindelijk…..zichtbaar…en kan men er niet meer omheen en moet er verandering gewaarborgd worden in het belang van het welzijn van kind(eren ouders gezinnen!

    Het tij zal zich gaan keren!

    Inderdaad, met z’n allen vechten tegen alle onrecht leugens machtsmisbruik en vechten in het belang voor het welzijn gezondheid groei ontwikkeling toekomst van…..
    ….. kind(eren) ouders gezinnen!

    Het is niet bij elkaar te verzinnen en het gebeurd en de schade is geschied, door zogenaamde hulpverleners, maar als mens en als professional met meer dan 25 jaar ervaring in het vak werken met kind(eren) ouders gezinnen als trainer/coach/therapeute/begeleider etc. maar vooral als MENS vanuit mijn HART EN ZIEL…..kan ik mij niet voorstellen dat je dit als mens en ook niet als professional…
    .. kind(eren) ouders gezinnen aandoet. No way!

    Als hulpverlener ben je er tenslotte met de allereerste intentie om hulp te verlenen in liefde en respect vanuit oprechtheid en eerlijkheid, vanuit puurheid en naar waarheid, vanuit veiligheid en warmte, vanuit je hart en vanuit je ziel, zonder oordeel, met wijsheid vanuit kracht, het goede zien in liefde en respect, vanuit power en assertiviteit, vanuit gelijkwaardigheid, kijken naar wat wel goed gaat bij kind(eren) ouders gezinnen en helpen daar waar moeite of een probleem is.

    En details voor lief nemen maar niet meteen een oordeel vellen. Details bestuderen observeren met je hart en met je ziel, kind(eren) ouders gezinnen serieus nemen in alle opzichten met respect en liefde, met empathie en met deskundigheid. Tenslotte zijn het mensen zoals jij en ik…..

    Wees open, en oprecht, eerlijk en puur!

    Bespreek je gedachten open met kind(eren) ouders gezin….respect geven is respect ontvangen en is wederzijds!

    Open staan voor groei en ontwikkeling en daarop focussen vanuit realisme en positivisme!

    Je bent er namelijk om mensen VOORUIT te helpen, te ondersteunen, te begeleiden, en BESEF…dat kind(eren) ouders en gezinnen HET ZELF DOEN EN KUNNEN!!!!!!! Ieder doet en kan dit op zijn eigen manier, met zijn eigen waarden en normen, en zijn eigen kennen en kunnen, vanuit zijn eigen hart en ziel, vanuit eigen kwaliteiten en talenten, vanuit eigen leerpunten knelpunten en moeilijkheden, vanuit eigen verleden in het heden naar de toekomst….STREEF ALTIJD NAAR GROEI EN ONTWIKKELING zonder te hoge verwachtingen, zonder te hoge eisen….etc. etc.etc.

    HEEL SIMPEL: WEES MENSLIJK WEES HUMAAN MET HART EN ZIEL MET BESTE INTENTIES VANUIT EERLIJKHEID OPRECHTHEID PUURHEID

    Dus t.a.v. alle hulpverleners welke machtsmisbruik toepassen en leugens en bedrog hanteren: STOP ERMEE! Right here right now! En collega’s trek je stoute schoenen aan en spreek je collega’s aan welke aan leugens bedrog en machtsmisbruik doen. Instanties, scholen, spreek elkaar allemaal aan als er fouten gemaakt worden en corrigeer de fouten.

    Fouten maken is menselijk, humaan, van fouten leren is ook menselijk en humaan. Fouten kun je corrigeren en rechtzetten dat is menselijk en humaan. Maar fouten onder het tapijt vegen, de schuld ten onrechte bij kind(eren) ouders gezinnen droppen, dat is inhumaan en respectloos! Machtsmisbruik is een machtsmiddel en daar wordt nooit iemand beter van en dit doe je kind(eren) ouders gezinnen niet aan, bij voorbaat niet doen! Niet willen doen! niet die intentie hebben! Nooit niet!

    Elkaar aanspreken en terecht begrenzen werkt prima en leidt tot groei ontwikkeling en gezonde culturen binnen de jeugd zorg hulpverlening.

    Elkaar aanspreken dat heet zoiets als feedback aan elkaar geven, van elkaar leren, en elkaar begrenzen. Je gaat toch zekers geen gezin vals beschuldigen, ouders betichten van zaken die niet bestaan, zaken verdraaien liegen en kind(eren) ouders en gezinnen met de rug tegen de muur zetten in hun onmacht! Je bent een hulpverlener, draag je volste verantwoordelijkheid voor jouw vak, anders verdien je alleen maar ONTSLAG!

    Wees geen slager die zijn eigen vlees keurt.
    Wees ook niet zoals de waard zijn gasten vertrouwd vertrouwd hij zichzelf.
    Want je kunt kind(eren) ouders gezinnen toch niet op hun verantwoordelijkheden aanspreken of hun betichten van zaken die niet goed gaan, als je zelf als hulpverlener jouw verantwoordelijkheden niet eens draagt en zelf niet eerlijk bent en je schuldig maakt aan laster smaad en machtsmisbruik. Dan heb je gewoonweg, NIETS in dit vak te zoeken want HULPVERLENEN is een vak van liefde en respect : FEITELIJK!!
    …. want met die ongezonde zieke handelwijze/werkwijze verziek je en verniel je kind(eren) ouders gezinnen. BEZINT EER JE BEGINT!

    DUS: GEEN MAFFIA PRAKTIJKEN BINNEN DE JEUGD ZORG HULPVERLENING

    En wees zo eerlijk, stap zelf uit het vak, als je er NIET geschikt voor bent in welk opzicht dan ook! Daarmee geef je jezelf de kans maar denk eerst aan kind(eren) ouders en gezinnen en de nieuwe juiste professional krijgt met dat vertrek ook een goede kans om er voor kind(eren) ouders gezinnen te zijn, op professionele basis, vanuit liefde en respect.

    Trek jullie stoute schoenen aan hulpverleners in de jeugd zorg: Zet je eigen belang aan de kant. LUISTER naar kind(eren) ouders gezinnen! Ga eerst altijd zelf in therapie c.q. coaching traject, om je eigen knelpunten te ontmoeten, te ontdekken, zelfkennis op te bouwen. ZELFKENNIS IS DE BESTE KENNIS. Schrap jouw oordelen, en maak korte metten met jouw starre mensvisie.

    ” PERSOONLIJKE GROEI EN ONTWIKKELING” MOET EEN VEREISTE ZJN IN HET VAK HULPVERLENER en al in de vacature vermeldt staan en in de sollicitatieprocedure besproken worden en getoetst, jaarlijks m.b.t. tot functioneringsgesprekken.

    Ga jaarlijks in persoonlijke coaching, zodat je je knelpunten in privé en werk kunt inzien, eraan kunt werken, daardoor kunt groeien en ontwikkelen. Alles in het belang van kind(eren) ouders gezinnen!

    En leren van kind(eren) ouders gezinnen want zij weten hoe het zit met hun situatie, je laten leiden met een goed hart, beste intenties, kundigheid en professionaliteit en geen betweterij vanuit jouw positie maar juist wijsheid, LUISTEREN naar de woorden achter de woorden…..de rust, de kracht, de steun, luisterend oor, empathie, er zijn voor kind(eren) ouders gezinnen, en fouten maken is menselijk, deze toegeven in plaats van onder het tapijt schuiven, van fouten maken kun je leren, samen, kijken naar wat wel goed gaat, ontdekken van moeilijkheden en leerpunten, niet alles in verslagen opnemen, alleen wat noodzakelijk is en vooral; DE FEITEN!

    Verslaglegging altijd doorspreken met kind(eren) ouders gezinnen. Het even laten rusten, erop terug kunnen komen, mogelijkheid tot corrigeren dan wel wijzigen dan wel aanvullen betreft de verslaglegging van beider zijden, compromissen sluiten, middenwegen bewandelen, uitspreken hoe je over zaken en situaties denkt, complimenteren, de juiste hulpverlener op het juiste kind(eren) ouders gezinnen zetten in overleg en in samenwerking…altijd vanuit liefde en respect…zonder oordeel….gezonde begrenzing…maar in vrijheid….passie.

    ..Hulpverlenen moet een passie zijn, met hart en ziel en vanuit puurheid, vanuit beste intenties, vanuit oprechtheid en eerlijkheid, vanuit streven naar groei en ontwikkeling in alle opzichten er is zoveel haalbaar, positivisme, realisme, open mind, mensen willen zien groeien en ontwikkelen, vooruitgang willen bewerkstelligen, open staan en zelfs vragen voor feed back vanuit kind(eren) ouders gezinnen…..ook in je werk kun je groeien….en als hulpverlener kun je juist zoveel leren over jezelf….van kind(eren) ouders gezinnen…..

    Als hulpverlener moet je zelf niet alles betreft regels en wetten, beleid toestaan als je beseft dat zaken niet goed zijn voor het welzijn van kind(eren) ouders gezinnen. Dan dien je als werknemer, als hulpverlener, als team, je sterk te maken voor het recht van kind(eren) ouders gezinnen!

    ….zelfreflectie……en in samenwerking voor en met het kind(eren) ouders gezinnen, een open deur, er echt zijn, alles bespreekbaar kunnen maken, vooral hulp inzetten en ondersteuning….een weg naar middenwegen, groeien en ontwikkelen…..problemen zijn er om aan te pakken, samen, op te lossen, kijken wat mogelijkheden zijn in plaats van alle onmogelijkheden zien en problemen groter maken…
    …in plaats van insinuaties feiten…in plaats van gebrek aan empathie is het van groot belang dat een hulpverlener over de kracht van empathie beschikt, dat is een pré bij het solliciteren daarop zou men gescreend moeten worden….

    Elke hulpverlener, elke instantie, elke instelling, elke school, moet van tijd tot tijd gescreend worden. Daar komt bij dat het verstandig zou zijn om professionals aan te nemen met een gedegen goed onderbouwde studie en ervaringsdeskundigheid op gebied van privé, dan wel werk, dan wel studie. Liefst combinatie van alle 3! Ze zijn er die professionals met het hart op de juiste plek!!! ook zij zijn niet perfect maar wel MENS EN HUMAAN!

    BESEF als hulpverlener dus dat kind(eren) ouders gezinnen ook niet PERFECT zijn maar MENS en vanuit die in-perfectie kan ieder groeien tot zijn of haar level….kijk naar wat lukt en haalbaar is…vanuit realisme en positivisme….Kies voor het vak met hart en ziel…en besef…het is geen makkelijk vak en laat je juist leiden door goed en kundig en vanuit liefde en respect, samen te werken, samen sterk, met elkaar, met kind(eren) ouders gezinnen!

    en als er dan toch klachten zouden komen…. bespreek ze…vanuit liefde en respect met zelfreflectie en eigen menig van beider zijden is altijd bespreekbaar en mogelijk…

    ….. .laat vooral boosheid goed reguleren…niet uit de hand laten lopen door deuren te sluiten…maar ga in gesprek met kind(eren) ouders gezinnen….of laat het even rusten, kom er later op terug…blijf open en in transparante communicatie….

    SLUIT GEEN DEUREN ..LIEG NIET…BEDRIEG NIET..MAAK JE NIET SCHULDIG AAN MACHTSMISBRUIK EN MAFFIA PRAKTIJKEN…..WANT laten wij eerlijk zijn…leugens bedrog onrecht machtsmisbruik in welk vak van ook, met name in de zorg c.q. jeugd zorg / hulpverlening moeten verbannen worden en kei hard aangepakt c.q. gestraft. Dit kan en mag echt niet t.a.v. kind(eren) ouders gezinnen, want hun belang hun welzijn hun gezondheid hun groei en ontwikkeling hun toekomst moet in alle opzichten, voorop gesteld worden! Altijd!

    Er komt een dag…dat het tij zich gaat keren….veel kind(eren) ouders gezinnen en ook overheidsbronnen zijn ermee bezig en elke bijdrage is er een van goud en draagt een puzzelstukje naar GERECHTIGHEID!
    Binnenkort volgt er meer.. wordt vervolgd…

    Power groet,
    Nicole

    Bron:

    Like

  30. Gerda Becht-Ballik 12 februari 2017 om 01:45 Reply

    Door 1 telefoontje door een gewezen hartsvriendin, verkeerde diagnose huisarts, leugens ex man, ben ik al bijna 3 jaar mijn kinderen kwijt aan de Jeugdzorg.
    Ik heb alle contacten verbroken met de Jeugdzorg. Wat een belachelijke en ziekmakende instituut is dit.
    En mijn kinderen…hebben voor hum vader gekozen. En ik…ben als moeder mijn pubers kwijt aan leugens.
    Hoe je doorgaat als moeder zonder kinderen wordt niet gevraagd.
    De kinderen hebben het voor het zeggen en zijn al door zestig verschillende mensen gezien en besproken.
    Wat is dit een onmacht en dit druk ik zwak uit.
    Een zoon en een dochter kwijt en zij hun moeder. Dit kan dus gewoon😢😢😢

    Like

    • Sharon 23 april 2017 om 09:22 Reply

      Ik zit in een soort gelijke situatie. Dit is hun manier om ruimte te creëren om de kinderen te brainwashen. Mijn dochter van 14 mag ook van alles buiten mij om bepalen. Omdat zij geloven in hun zogenaamde beloningssysteem en ik in disciplines. Maar goed dat ter zijde. Hoe dan ook mijn advies luidt wees sterk en leg je er niet bij neer. Hoe moeilijk ook. Mijn dochter heeft ook een slecht beeld van mij omdat er nare dingen continue gesproken wordt. Puntje bij paaltje komt het erop neer dat iedere kind een periode in hun leven zullen hebben dat zij hun moeder nodig zullen hebben. Blijf je kids altijd het gevoel geven dat je voor hun klaar staat. En laat je frustraties en pijn niet zichtbaar zijn voor de buitenwereld. Dit schets namelijk een beeld dat jij zwak bent en hun sterker. Kids hebben in hun ogen een goed voorbeeld nodig. Nu ik jeugdzorg de harde kant heb laten zien. En hun pruthulpverlening zwaar onder vuur heb genomen en het zelfs door heb laten escaleren naar de hogere posities. Hoop ik op licht in de tunnel. Ik merk dat dit ook helpt omdat mijn dochter mij weer contact. Ik weet namelijk uit ervaring dat jeugdzorg zich totaal niet aan de wetten houdt. Mijn conclusie is echter geen actuele rapportages, vooral veel knip en plak werk, andere deskundigen foute info voorlichten. Leugens verspreiden. Gelukkig leven we in een land als Nederland en moeten wij (ouders) leren het spel met hun mee te spelen. Thnxx god ben ik juridisch onderlegd en had ik al gauw door dat hun werkwijze stinkt. Voor elke scheet wat zij doen dienen zij zich te verantwoorden voor de rechter. Dat scheelt een hoop. Indien ouders een lage inkomen hebben blijf eindeloos gratis procederen tot je niet meer kan. Hier in Nederland zijn er plichten maar juist nog meer rechten!! Ouders maak 1 vuist en sta voor je rechten. Zolang je leeft telt iedere stap. Voor ouders die tips & trucs nodig hebben op juridisch gebied en of welke stap je wel of niet wilt maken twijfel niet. Ik wil jullie daar graag bij helpen.

      Like

  31. Love 19 februari 2017 om 06:45 Reply

    Verhuis naar belgie schrijf je daarin in bij de gemeente en zorg ervoor dat je geld hebt want ze vragen bijna overal in belgie 3x de huur plus borg. Regel in belgie een familie advocaat en meld je aan je bent pas veilig als de jeugdzorg in belgie het goedkeurt dat buro zit in maasseik. Voor zwangere vrouwen die in belgie willen bevallen kunnen terecht in het Maria ziekenhuis in Overpelt in belgie. In belgie ben je veilig zolang je daar aan de wet houd. Als je onschuldig bent kun je maar beter vluchten als je vals word beschuldigd en niet zonder je kind kan. Geen geweld gebruiken tijdens de vlucht daarmee kunnen ze wel ingrijpen misschien. Het word tijd dat er in Nederland een goeie baas komt die de wet veranderd en ervoorzorgt dat je alleen net als het strafrecht alleen veroordeeld kan worden met bewijs en niet op vermoedens en leugens. Veel mensen missen hun kinderen en zijn alles kwijt door een uithuisplaatsingen. Wil je in actie komen volg dan dit plan regel een vlucht auto en geld voor je onderduik adres voor de eerste paar dagen in belgie en zorg ervoor dat je alles slim doet zoals een huis huren en inschrijven in bij gemeente en dat je alle papieren bij je hebt zoals ID kaart uitrekels en vertrek naar buitenland zorg ervoor dat je Digid code bij je hebt zodat je in kan loggen op overheids sites voor documenten die je daar gevraagd worden. Ga nooit zonder geld of met te weinig geld daar heen ik spreek ui ervaring. Wil je direct safe zitten dan huur je eerst een huis alles voor dat je kind weghaalt bij het pleegezin of vlucht tijdens de bezoekers regeling zorg ervoor dat alles is gepland alles in detail is geregeld. Verstop je na de vlucht ergens in de buurt bijvoorbeeld in een hotel onder een andere naam die op een kennis zijn naam staat. Dan vertrek je rond 8uur smorgens richting breda en dan via de E19 richting antwerpen zodra je de grens over bent ben je al safe. Als je een goeie ouder bent ga je het redden daar en ook winnen. Je kunt je in belgie opnieuw laten keuren door de jeugdzorg daar. Er zitten opvang huizen voor gezinnen maar daar kan je alleen terechtals je in geschreven staat in belgie bij de gemeente dat kun je doen via http://www.kapaza.be in belgie kunnen kamers en huizen huren het heet daar immo te huur dat betekend daar woonruimte. Via kapaza.be kun je valse adressen vinden waar je in kunt in schrijven voor een paarhonderd euro als je dan daarna in staat geschreven kun je terecht bij opvanghuizen en ben je veilig.

    Mvg

    Like

    • Claire 2 mei 2017 om 20:46 Reply

      Goedenavond,

      Ik heb een vraag,
      Kan jeugdzorg nederland nog iets doen, als je ingeschreven bent in belgie?

      Like

  32. Love 19 februari 2017 om 07:10 Reply

    Hou meer acties tegen de Jeugdbescherming zoals ze dat doen in de VS tegen De President. Actie tegen de gang van zaken dat er niet nog meer slachtoffers komen dan er al zijn dat ze de wet gaan veranderen. Dat de wet zo word dat alles eerst bewezen moet worden zoals in het strafrecht en dat ze zonder bewijs geen actie kunnen ondernemen. Als er elke 23ste van de maand actie word gevoerd komt het misschien in de krant hoe meer mensen hoe beter . Verzamel je allemaal op het station in Den Haag en loop met spandoeken op straat en stadion toeters en megaphones eb roep iedereen op automatisch komt dan de media dan moet er een woordvoerder zijn die de journalisten aanspreekt en moet er een tv programma komen die over de jeugdbescherming gaat. Bijvoorbeeld undercover in Nederland het programma Alberto stegerman heb ik nog nooit in actie zien komen bij mistanden in de Jeugdbescherming en ook Peter R de Vries niet daarom. Wat mij slim lijkt elke 23ste van de maand om 14:00 op het station in Den haag of op elk centraal station in Nederland verzamelen en doorde straten lopen en het nieuws bekend maken aan alle burgers en contact op nemem met sbs6 Rtl 4 enzo. Er moet iemand iets doen want het is zielig voor al die mensen. Ik hoop dat de wet veranderd. Richt samen politieke partijen op.

    Mvg

    Like

  33. Love 19 februari 2017 om 07:26 Reply

    Ik wens iedereen geluk

    Like

  34. Iemand die weet 20 maart 2017 om 02:11 Reply

    Jeugdzorg is een moderne goed georganiseerde maffia die bezig is met nazi’s praktijken Jeugdzorg komt oorspronkelijk uit Duitsland en begonnen in de oo t log tijd ( lees aub nauwkeurig en gebruik je hersenen! Check this!)

    Like

    • Sophia 23 april 2017 om 05:48 Reply

      sophiahiemstra14@gmail.com
      Zonder contact geen vooruitgang, alleen klagen heeft geen nut. Samen staan wij sterker tegen die nazi’s kinderhandelaars kinderdieven. Neem contact nu!!! gebruik niet jouw eigen emailadres.

      Like

  35. Iemand die weet 20 maart 2017 om 02:13 Reply

    Kinderen die ondertoezichtstelling zijn gesteld en uit huis geplaatst zijn leiden aan Stockholm syndroom! !!!!!

    Like

  36. Sophia 23 april 2017 om 05:49 Reply

    Neem contact met mij op!!!

    Like

  37. Sophia 23 april 2017 om 05:51 Reply

    Lees mijn oproep

    Like

  38. Sophia 23 april 2017 om 05:53 Reply

    Zoek mij op; sophiahiemstra14 at gmail punt com

    Like

  39. Sophia 23 april 2017 om 05:56 Reply

    Email moet juist gepubliceerd worden zodat wij contact met elkaar kunnen hebben om massaal in actie te komen wij gebruiken onze echte namen en emails natuurlijk niet. Maar zonder contact heeft klagen geen enkele nut!!

    Like

  40. Sophia 23 april 2017 om 05:57 Reply

    Email moet juist gepubliceerd worden zodat wij contact met elkaar kunnen hebben om massaal in actie te komen wij gebruiken onze echte namen en emails natuurlijk niet. Maar zonder contact heeft klagen geen zin

    Like

    • Claire 3 mei 2017 om 15:12 Reply

      Weet u toevallig of jeugdzorg nog iets kan doen als je ben verhuist naar belgie?

      Met vriendelijke groeten
      Claire

      Like

  41. Morkunaite 5 mei 2017 om 07:06 Reply

    Wie kan een ouder hier in belgie helpen tegen jeugdzorg werking optreden omdat de kinderen worden fysiek en mentaal mishandeld….??????

    Like

  42. Jacquelina 5 mei 2017 om 09:22 Reply

    Ik heb een vraag. Mij is OTS opgelegd door valse meldingen van mijn ex in Nederland. Eerst was er zelfs UHP van 3 maanden. Ik zal kort proberen uit te leggen en hopelijk weet iemand mij een goed advies te geven. Want jeugdzorg vertrouw ik totaal niet meer.

    Mijn ex heeft mij zwaar mishandeld. Ik en de kinderen zijn gevlucht. Na een jaar dat hij ons volgt en achter komt waar we zatten maakte hij valse meldingen bij veilig thuis.. elke keer moest ik mij weer eens bewijzen.. maar toen ineens op een dag kwam hij ook voor de deur ” met zogenaamde goede bedoelingen voor de kinderen wat gekocht af te geven” dit was een grote drama. Kinderen zijn er bang van hem omdat ze getuigen zijn geweest van mijn mishandeling door hun eigen vader plus dat hij zolang geen contact wilde en nu ineens zogenaamd wel. Hoe dan ook wij zijn toen gevlucht en hulp gezocht in Nederland .. opvang of iets waar vader ons niet kan vinden.. maar dat werkte tegen ons.. door al zijn meldingen die nu ineens boven water kwamen was ik de gene die op de vlucht was en psygisch onderzocht worden.. dit was een hel voor ons.. toch ben ik met mijn kinderen gewoon het land uit gegaan.. 3 maanden voorbij en UHP was en is van de kaart nu. Maar we zijn dus gezien in Nederland tijdens bezoek daar.. weer door mijn ex die continu ons volgt.. weer melding weer bij de politie 4 uur gezeten.. en nu eindelijk geloofde ze ons na 2 jaar.. maar nu komt het.

    Jeugdzorg komt met het OTS en ze zei eerst geen problemen we weten nu waar je zit en ik kom bezoeken en als alles klopt kinderen op school zitten en jullie huisje hebben dan zal ik de OTS van de kaart vegen.. DUS NIET. Ze laat zich elke keer weer eens beïnvloeden door mijn ex.. en deze persoon is te zwak if ze speelt zwak geen idee.. maar tot nu toe heeft ze mij 2 keer voorgelogen en ik wil van haar af.. we wonnen niet in Nederland meer maar toen we bij de politie tijdens bezoek zatten hebben we wel verteld waar we zitten.. nu heb ik onstend spijt ervan.. want we hadden rust en nu begint de onrust weer eens.. ik heb vandaag afspraak met insteling in deze land zodat ik vraag wat en hoe kom ik er vanaf van jeugdzorg Nederland?? Toen we hulp nodig hadden tien wilden ze mijn kinderen af pakken en nu we totaal Hee hulp nodig hebben komen ze met we moeten kijken of de kinderen veilig zijn.. nou hier word ik dus echt zo woedend over.. ik heb ze juist vellig gesteld door van mijn ex die gewelddadig en agressief is.. wat willen ze in godnaam nu na 3 jaar en alles rustig is van ons nog meer? En hoe en wat moet ik doen om van hun af te zijn..

    Like

  43. Debora den Breejen 16 mei 2017 om 13:05 Reply

    Krachtige en moedige ouders,

    Zelf heb ik ook te maken met jeugdzorg. Een en al ellende en leugens van alle kanten. Ik weet dus waar ik over praat.

    Ik wil het volgende doen, maar dat kan ik niet alleen. Wie helpt?

    Op 1 juni is het de dag van het kind (wereldwijd). Die dag zou ik onze krachten willen bundelen. Een stille tocht door den Haag naar het binnenhof. Allemaal in het zwart met een rouwband om waarop de namen van je kinderen staan. De kabinetsformaties zijn op niets uitgelopen dus moeten er nieuwe onderhandelingen komen. Het moment om als ouders af te dwingen dat jeugdzorg gereorganiseerd wordt en dat de politiek in moet grijpen tegen de wandaden van jeugdzorg.

    WIE O WIE KAN ZICH HIER IN VINDEN EN WIL MEE DOEN?

    Like

    • Claire 27 juni 2017 om 23:55 Reply

      Beste Deborah,

      Ik wil graag opkomen voor mijn eigen kind en alle andere kinderen die de dupe zijn van jeugdzorg.
      Dus ik help je graag

      Groet Claire

      Like

  44. Maria 30 mei 2017 om 20:23 Reply

    Een dringend oproep wie weet goede advocaat in België voor moeder met jeugdzorg en advocaat die kinderen verdedigen uhp en instellingen zit SPOED

    Like

    • Claire 27 juni 2017 om 23:52 Reply

      Beste Maria,

      Ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten,
      Mijn kind staat onder ots en wij wonen in belgie.
      Nu ben ik bang voor een uhp.
      Is dit bij jou ook zo?

      Groet Claire

      Like

      • Claire 27 juni 2017 om 23:53

        Ik weet wel een hele goede advocaat in Nederland

        Like

  45. Brigitte Bouweir 29 juni 2017 om 19:34 Reply

    Echt ik heb hier middels een goede kennis ervaring mee! Absolute zorgwekkende praktijken! Hoe met kinderen als ook ouders worden behandeld! Gaat maar om 1 ding! GELD EN EGO’s. De leugen regeert! Echt een schande! Jeugdzorg is op zoek naar pleegouders? Ik Begrijp dat men afhaakt …

    Like

  46. Rolando 29 juni 2017 om 19:38 Reply

    Vresselijk istantie
    Een dag zal de karma wel laten buter voor hun en familie .

    Like

  47. Tanya van Schie 11 juli 2017 om 17:34 Reply

    Kunt u mij helpen aub

    Like

  48. Mira 4 augustus 2017 om 11:28 Reply

    Hoi ik had een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.de jeugdzorg is net 2 maanden bij mijn moeder en heeft mijn broertje meegenomen en hem geplaats op een crisis opvang (onterecht) gelukkig mag hij bij mij wonen maar de jeugdzorg komt nog steeds over de vloer en verdraait elke woordt bij de rechtbank mijn vraag is of je van jeugdzorg mach wisselen want deze 2 mensen die willen alleen maar verlengen voor de ander 2 kinderen die netjes naar school gaan geen kwaad doen en ze blijven maar liegen gelukkig heb ik een keer een gesprek van hun opgenomen en daar kan ik gelukkig ook wel mee maar mijn moeder wilt echt van mensen veranderen zou het kunnen ?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s